Inwentaryzacja – przykład realizacji wraz z integracją z systemem ERP Soneta Enova

System Weaver WMS umożliwia przeprowadzenie procesu inwentaryzacji zasadniczo na dwa sposoby:

Niniejszy wpis dotyczy realizacji procesu Inwentaryzacji klasycznej wraz z opcjonalnym eksportem wynikowych danych do systemu nadrzędnego (w tym przypadku systemu ERP Soneta Enova).

Aby rozpocząć proces przeprowadzania inwentaryzacji należy skorzystać z kreatora otwierania inwentaryzacji. W tym celu należy wybrać opcję Dokumenty wewnętrzne -> Inwentaryzacja -> Dodaj inwentaryzację. Kreator poprowadzi poprzez proces otwierania inwentaryzacji.

Dane dokumentu inwentaryzacji.
Wybór magazynów. W przypadku integracji z systemem nadrzędnym ERP należy wybrać magazyn zewnętrzny.
Wybór miejsca magazynowych
Wybór materiałów.
Podsumowanie inwentaryzacji.
Blokowanie jednostek przez system.

Po otwarciu dokumentu inwentaryzacji można rozpocząć proces liczenia oraz realizacji inwentaryzacji na urządzeniu mobilnym. W tym celu należy upewnić się, że użytkownik mobilny posiada odpowiednie uprawnienie. 

Uprawnienia do inwentaryzacji.

Jeśli użytkownik przypisany jest do roli, wówczas uprawnienia należy przypisać do roli.

Na urządzeniu mobilnym inwentaryzacja dostępna jest w Menu główne – Inwentaryzacja.

Lista dokumentów inwentaryzacji.
Możliwe jest wyszukiwanie pozycji z listy.
Realizacja pozycji inwentaryzacji.
Zrealizowane pozycje zmieniają kolor (status).

W czasie rzeczywistym, podczas realizacji procesu inwentaryzacji dostępny jest podgląd zinwentaryzowanych oraz oczekujących pozycji w aplikacji Desktop. 

Realizacja inwentaryzacji Desktop.

Zrealizowaną inwentaryzację należy zaksięgować oraz przenieść do archiwum. Księgowanie powoduje zasadniczo dwie rzeczy:

  1. Zmianę ilości towaru w jednostkach logistycznych na miejscach w systemie.
  2. Odblokowanie jednostek logistycznych.

Po przeniesieniu do archiwum możliwe jest wyeskportowanie dokumentu do systemu nadrzędnego ERP. Proces księgowania oraz archiwizacji przedstawiony jest poniżej.

Księgowanie inwentarazycji – podsumowanie.
Księgowanie inwentaryzacji – ostrzeżenie.
Księgowanie inwentaryzacji – postęp.
Przenoszenie inwentaryzacji do archiwum.

Po przeniesieniu inwentaryzacji do archiwum jest ona dostępna w Dokumenty wewnętrzne – Inwentaryzacja archiwum.

Z tego poziomu możliwy jest eksport dokumentu do systemu nadrzędnego, jeśli serwis integracji został wdrożony. Na liście zarchiwizowanych inwentaryzacji dostępne są kolumny:

  • Kod magazynu (system zewnętrzny) – na tym magazynie systemu utworzy dokumentu inwetaryzacji.
  • Numer dokumentu (system zewnętrzny) – numer poprawnie utworzonego dokumentu inwentaryzacji w systemie nadrzędnym.
  • Błąd integracji. Treść błędu podczas dodawania dokumentu w ERP. Najczęściej będzie to brak materiału.
Archiwum inwentaryzacji – kolumny odpowiadające za integrację z ERP.

W systemie Enova dokument trafi do bufora inwentaryzacji. Należy zweryfikować ceny oraz zatwierdzić dokument.

Inwentaryzacja w systemie Enova.