Automatyczne wysyłanie faktur mailem

Aby funkcja działała poprawnie należy mieć poprawnie skonfigurowaną skrzynkę e-mail, której ustawienia znajdziemy w Ustawienia aplikacji => Skrzynka e-mail

Uzupełniamy pola zgodnie z posiadanym przez nas kontem e-mail.

Kolejną rzeczą jest dostosowanie naszego szablonu e-mail do własnych potrzeb. Przechodzimy do menu z lewej strony Ustawienia => Szablony => Szablony wiadomości i wybieramy „Załącznik do faktury”

Przy wysyłce tekst w nawiasach kwadratowych zostanie zamieniony na wartości z danych naszego odbiorcy, faktury, oraz danych firmy sprzedawcy czyli nas. Wartości w nawiasach nie należy zmieniać, można jedynie usunąć niepożądane dane. Gdy mamy już to skonfigurowane musimy wybrać sposób kiedy faktura ma się wysłać, są trzy opcje. We wszystkich przypadkach fakturę musimy dodać jako załącznik zaznaczając przycisk hosta lub ustawiając to globalnie dla danej numeracji o czym można przeczytać tutaj https://wms.weaversoft.pl/2021/04/przyciski-hosta/

1.Natychmiast – w momencie dodawanie faktury do systemu. Aby to zrobić zaznaczamy odpowiedni przycisk w hoście przy dodawaniu faktury.

2. Z opóźnieniem – dokument zostanie wysłany po upływie określonego przez nas czasu, który definiujemy w ustawieniach numeracji i następnie zaznaczając odpowiadający przycisk w hoście.

3. Na żądanie – zaznaczając ręcznie wybraną fakturę i klikając w guzik „Wyślij załączniki mailem”.

Aby sprawdzić czy faktura się wysłała należy na widoku faktur wyciągnąć kolumnę „Data wysłania ostatniego maila” i sprawdzić czy wszystko się zgadza. Pole uzupełni się w momencie wysłania faktury mailem.