Realizowanie przyjęć zewnętrznych z numerami seryjnymi

Aby rozpocząć pracę z numerami seryjnymi w aplikacji mobilej nalezy w pierwszej kolejność ustawić użytkownikowi widoczność pól w aplikacji. Aby to zrobić na aplikacji desktopowej przechodzimy do Ustawienia=> Użytkownicy wybieramy pracownika i klikamy w „Ustawienia terminala mobilnego”. W zakładce „Przyjęcia” zaznaczamy checkbox „Numery seryjne”

Przyjęcia

Zapisujemy ustawienia. Po ponownym zalogowaniu użytkownik będzie miał widoczne pole do uzupełnienia numerów seryjnym jeśli dany materiał ma ustawione by numery seryjne były dla niego wymagane lub dowolne.

Przy realizowaniu przyjęcia pojawi się pole gdzie należy wpisać lub sekanować numer seryjny.

Klikająć w pole lub dalej pojawi się nowe okno do wprowadzenia numerów.

Teraz można wskanować numery seryjne.

Zatwierdzamy i aplikacja przenosi nas do poprzedniego widoku

Po dodaniu przyjęcie tej pozycji zostało zeralizowane.

Przypisywanie do towaru numerów seryjnych

Aby była możliwość przypisywania numerów seryjnych do towaru należy w edycji materiału, w zakładce informacje dodatkowe należy zmienić wartość pola „Przypisywanie numerów seryjnych” z wartości „Żaden” na „Wymagany” lub „Dozwolony”.

Teraz można przyjąć towar za pomocą dokumentu PZ. Ważne, aby towar był przyjmowany w trybie ręcznym, wtedy jest możliwość przypisania numerów seryjnych.

Widok przyjmowania towaru na magazyn

Do pozycji należy przypisać jednostkę logistyczną, można to zrobić to automatycznie poprzez przycisk „Uzupełnij automatycznie lub ręcznie poprzez przycisk „Dodaj jednostkę”.

Jeśli dodaliśmy jednostkę logistyczną, wtedy można przypisać do niej numery seryjne towaru. Otwieramy edycję jednostki logistycznej, przechodzimy do zakładki „Numery seryjne” i wpisujemy numery znajdujących się w danej jednostce logistycznej. Zapisujemy zmiany w jednostce i przyjmujemy towar.

Edycja jednostki logistycznej — numery seryjne

Jeśli już przyjęliśmy towar do magazynu, możemy go wydać. Więc tworzymy dokument WZ i zapisujemy. Następnie wydajemy towar, jeśli wybrany towar ma przypisany numery seryjne, to zostaje wyświetlone lista numerów seryjnych danego towaru.

Wybór numeru seryjnego do towaru

Po wydaniu towaru można sprawdzić na liście, z jakim numerem seryjnym został wydany towar do konkretnego dokumentu WZ.

Podgląd dokumentów wz

Jak przesłać kopię bazy danych?

Gdy zgłaszany jest błąd w programie, w większości przypadków poprosimy o kopię bazy danych.
Dzięki niej możemy uruchomić Państwa środowisko na naszych komputerach i dokładnie zweryfikować, w czym tkwi problem i jak go rozwiązać.

Gdzie znajduje się baza danych?

Baza danych znajduje się w folderze „ProgramData”. Żeby go otworzyć można użyć skrótu klawiszowego „Windows + R”. Na ekranie pokaże się wtedy małe okno, w którym należy wpisać frazę „%programdata%” i zatwierdzić przyciskiem „Ok”.

Okno „Uruchamianie”

Otworzy się wtedy okno folderu „ProgramData”, w którym należy znaleźć folder „Weaver Software”. Cały ten folder kopiujemy i wklejamy kopię na pulpit.

Jak wysłać kopię?

Folder prawdopodobnie będzie ważył za dużo, żeby wysłać go jako załącznik w mailu. Dlatego zalecamy skorzystać z bezpłatnego serwisu WeTransfer.
https://wetransfer.com/

Analiza „Zajętość miejsc magazynowych”

Analiza pozwala na sumowanie ilości wykorzystywanych miejsc przez jednostki logistyczne danego właściciela. Analiza szczególnie morze być przydatna firmom wynajmująca miejsce magazynowe.

Tworzenie analizy

W kreatorze analizy określamy przedział czasowy oraz właścicieli, do których ma być stworzona analiza.
Istnieje jeszcze opcja określenia czy poszczególne jednostki logistyczne są traktowane jako niezależne miejsca lub zliczanie są fizyczne miejsca przypisane do jednostek logistycznych, niezależnie ile jest na danym miejscu.

Widok ustawień w kreatorze

Opis analizy

Pierwsza kolumna przestawia właścicieli, którzy zostali wybrani w kreatorze. Oni zostali jeszcze podzieleni na typy jednostek logistycznych np. na karton i paletę. Dalsze kolumny już przedstawiają ilość użytych miejsc w poszczególnych dniach, z zakresu czasu, który został określony w kreatorze.

Widok analizy

Jak przesłać logi pracownikowi wsparcia

Logi to pliki dziennika, do którego zapisywane są informacje zdarzeniach i działaniach dotyczących systemu. Pracownik wsparcia jest w stanie, dzięki nim dowiedzieć się, z jakiego powodu występują dane błędy w systemie.

Kiedy powinniśmy przesłać logi?

Logi należy wysyłać najczęściej w przypadku, gdy pojawił się w programie Weaver WMS jakiś błąd lub program się nie uruchamia.

Gdzie znajdują się logi i jak je wysłać

W celu przejścia do logów należy użyć skrótu klawiszowego „Windows + R”. Na ekranie pokaże się wtedy małe okno, w którym należy wpisać frazę „%programdata%” i zatwierdzić przyciskiem „Ok”.

Okno „Uruchamianie”, dzięki któremu dotrzemy do logów

W tym momencie powinien otworzyć się folder „ProgramData”, a z niego przechodzimy do folderu „Weaver Software”.
Następnie otwieramy folder „Logs” i „api”. W tym folderze powinniśmy zobaczyć listę plików logów.

Folder z logami

Teraz należy wybrać plik w zależności od czasu kiedy wystąpił błąd. Przy każdym z plików zawsze będzie napisana data w formacie „RokMiesiącDzień”.
Po znalezieniu pliku z odpowiednią datą przesyłamy go razem z opisem błędu pracownikowi wsparcia, do którego kontakt znajduje się na stronie https://weaversoft.pl/kontakt

Automatyczne wysyłanie faktur mailem

Aby funkcja działała poprawnie należy mieć poprawnie skonfigurowaną skrzynkę e-mail, której ustawienia znajdziemy w Ustawienia aplikacji => Skrzynka e-mail

Uzupełniamy pola zgodnie z posiadanym przez nas kontem e-mail.

Kolejną rzeczą jest dostosowanie naszego szablonu e-mail do własnych potrzeb. Przechodzimy do menu z lewej strony Ustawienia => Szablony => Szablony wiadomości i wybieramy „Załącznik do faktury”

Przy wysyłce tekst w nawiasach kwadratowych zostanie zamieniony na wartości z danych naszego odbiorcy, faktury, oraz danych firmy sprzedawcy czyli nas. Wartości w nawiasach nie należy zmieniać, można jedynie usunąć niepożądane dane. Gdy mamy już to skonfigurowane musimy wybrać sposób kiedy faktura ma się wysłać, są trzy opcje. We wszystkich przypadkach fakturę musimy dodać jako załącznik zaznaczając przycisk hosta lub ustawiając to globalnie dla danej numeracji o czym można przeczytać tutaj https://wms.weaversoft.pl/2021/04/przyciski-hosta/

1.Natychmiast – w momencie dodawanie faktury do systemu. Aby to zrobić zaznaczamy odpowiedni przycisk w hoście przy dodawaniu faktury.

2. Z opóźnieniem – dokument zostanie wysłany po upływie określonego przez nas czasu, który definiujemy w ustawieniach numeracji i następnie zaznaczając odpowiadający przycisk w hoście.

3. Na żądanie – zaznaczając ręcznie wybraną fakturę i klikając w guzik „Wyślij załączniki mailem”.

Aby sprawdzić czy faktura się wysłała należy na widoku faktur wyciągnąć kolumnę „Data wysłania ostatniego maila” i sprawdzić czy wszystko się zgadza. Pole uzupełni się w momencie wysłania faktury mailem.

Analizowanie aktywności użytkowników poprzez Sesje

W komunikacji między klientem a serwerem programu wykorzystywany jest protokół HTTP. Jest to protokół bezstanowy, czyli każde zapytanie jest niezależne od siebie. W celu pogrupowania zapytań jako pojedynczej pracy użytkownika w programie używa się sesji.

Widok sesji

Aby wyświetlić listę sesji, należy wejść w Ustawienia -> Użytkownicy -> Sesje użytkowników.

Lista przedstawia właściciela sesji, datę utworzenia i zamknięcia, informacje o urządzeniu, adresie IP klienta oraz ilości zapytań.

Wykorzystywane danych z sesji

Analizując dane zawarte w liście sesji, możemy wywnioskować informacje takie jak:

  • Kiedy logowali się poszczególni użytkownicy,
  • Przez jakie urządzenie komunikowali się z serwerem API,
  • Jaką skąd komunikowali się przez analizę adresu IP,
  • Kiedy ostatni raz wykonywali zapytania do serwera

Analiza XYZ

Analiza XYZ dzieli zapasy według regularności ich zużycia na 3 grupy:

Grupa X – występują w niej zapasy, których zapotrzebowanie kształtuje się na stałym, regularnym poziomie

Grupa Y – występują w niej zapasy cyklicznie zmienne, podlegające danym wahaniom. Popyt jest mniej przewidywalny w porównaniu do grupy X.
Do tej grupy często należą towary sprzedawane sezonowo.

Grupa Z – występują w niej zapasy zużywane nieregularnie. Trudno jest ustalić ich średni poziom zużycia.

Kreator analizy

Tworząc analizę musimy wybrać materiały, dla których chcemy ją sporządzić

Po zaznaczeniu interesujących nas materiałów przechodzimy do ustawienia parametrów analizy takich jak:
– okres czasu, dla którego chcemy przeprowadzić analizę,
– czy analiza powinna uwzględniać dokumenty zewnętrzne oraz wewnętrzne,
– jednostka czasu (Miesiąc/Tydzień/Dzień roboczy), według której analiza powinna zostać stworzona,
– udziały grup X oraz Y.

W wyniku analizy otrzymujemy dla wszystkich materiałów:
– średnią liczbę wydań,
– średnie odchylenie liczby wydań,
– współczynnik zmiany,
– klasę, do której materiał został przydzielony.

Mapowanie sposobów płatności

Jedną z ostatnio dodanych funkcji w Weaver WMS jest automatyczne mapowanie sposobów płatności przy pobieraniu zamówień z platform E-commerce (oprócz Magento). Aby skonfigurować tę funkcje należy wejść w Ustawienia => Mapowanie sposobów płatności. Klikamy „Dodaj”.

Dodawanie sposobu płatności

Wybieramy źródło, a następnie w „Źródło (szczegóły)” wpisujemy nazwę konfiguracji dla danego systemu e-commerce. Uzupełniamy kolejne pole gdzie wymagana jest nazwa w systemie zewnętrznym, przykładowo dla Allegro jest to P24 lub PAYU i zaznaczamy odpowiednik w WMS-ie (Typ płatności).

Zamówień za pobraniem nie trzeba mapować system automatycznie doda płatność jako „Za pobraniem”. Po zapisie wszystkie ZO z danej konfiguracji będą miały zmapowaną płatność.

Analiza ABC

Analiza ABC (Klasyfikacja ABC) służy do podziału towarów na klasy wyliczane podstawie ilości wydań towaru i wagi lub ceny.

Analiza wykorzystuje zmodyfikowaną zasadę Pareto, dzieląc towary na trzy klasy w zależności od udziału wydań towaru.
Klasa A – towary stanowiące 80% udziału wydań są to towary, które najlepiej umieszczać w miejscach łatwo dostępnych, ponieważ najczęściej będą pobierane z magazynu.
Klasa B – towary stanowiące 15% udziału wydań.
Klasa C – towary stanowiące 5% udziału wydań.

Tworzenie analizy

W kreatorze analizy należy wybrać materiały, które mają być użyte do obliczenia analizy.

Widok wyboru materiałów

W kolejnym ustawiamy parametry dodatkowe analizy, takie jak

  • Okres czasowy, z jakiego ma wyliczyć udział poszczególnych materiałów,
  • Określenie czy wydania wewnętrzne lub zewnętrzne mają być użyte,
  • Ustawienie czy koszt materiału ma być użyty jako waga materiału,
  • Ustalenie własnych wartości poszczególnych klas analizy.
Parametry analizy

Widok analizy

Tabela analizy przedstawia materiały z obliczoną ilością udziału oraz klasę przypisaną do grupy.

Widok tabeli wygenerowanej analizy

Poprzez przycisk w menu analizy można przypisać klasę na stałe do materiału.