Moduł CRM dla odbiorców w Programie Weaver WMS

Aby firma się rozwijała, potrzebni są klienci. Coraz częściej do klientów podchodzi się indywidualnie zależności od ich potrzeb, oczekiwań, gustu. Żeby wszystkie ustalenia z klientem mieć w jednym miejscu, stworzyliśmy prosty moduł CRM.

Co to jest CRM?

CRM (ang. customer relationship management) służy do zarządzania relacjami z klientem. Przechowuje się w nim informację o ustaleniach, opinie, zadania, jakie się wykonało związane z danym konsumentem. Przez co możemy szybko sprawdzić historię współpracy i odpowiednio reagować na pytania klienta.

Wpisy CRM

Aby zobaczyć wpisy CRM danego klienta, należ wejść w Katalog->Odbiorcy->Edycja i przejść do zakładki „CRM”

Edycja odbiorcy

Ostatni wpis można wyświetlić na liście „Odbiorców”

Lista odbiorcy

Rodzaj i status odbiorcy

W zakładce CRM dodano jeszcze listy wyboru rodzaj i status w celu łatwiejszego wyszukiwania i grupowania klientów na liście.
Rodzaje i statusy odbiorców można określać w zakładce
„Ustawienia” otworzyć widok „Statusy odbiorców” lub „Rodzaje odbiorców”

Statusy odbiorców

Analiza „Obłożenia stanowisk produkcyjnych”

Analiza pozwala na kontrolę ilości zleceń produkcyjnych na poszczególnych stanowiskach. Dzięki niej jesteśmy w stanie sprawdzić ich efektywność oraz nakład pracy.

Tworzenie analizy

W pierwszym oknie kreatora definiujemy ogólne ustawienia pobieranych dokumentów.
W pierwszej części definiujemy daty, z których system ma pobierać dokumenty Zleceń Produkcyjnych.
W drugiej części ustawiamy statusy dla pozycji, które mają być wyświetlane po stworzeniu analizy.
W trzeciej części możemy doprecyzować daty dla poszczególnych statusów.

W kolejnym oknie wybieramy stanowiska, dla których chcemy przeprowadzić analizę.

Na ostatnim etapie kreatora wybieramy dokumenty, które system ma wziąć pod uwagę, tworząc analizę. Na tym widoku pokazywane są dokumenty spełniające warunek czasowy określany w pierwszej sekcji pierwszego okna.

Opis analizy

W głównym wierszu analizy widzimy wybrane w kreatorze stanowiska oraz podsumowanie wartości pozycji przypisanych do danego stanowiska.

Po rozwinięciu stanowiska pokazuje się lista pozycji zleceń produkcyjnych przypisanych do danego stanowiska oraz informacji o nich.

Przykładowa konfiguracja

W wyniku stworzenia analizy z powyższą konfiguracją otrzymamy pozycje z dokumentów utworzonych między 16.09.2020, a 16.10.2020 o statusach „Oczekujące na realizację” oraz „W trakcie realizacji”. Dodatkowo zawęzimy pozycje o statusie „Oczekujące na realizację” po planowanej dacie od 01.10.2020 do 16.10.2020.

Eksportowanie ewidencji sprzedaży do pliku JPK_V7

Plik JPK_V7 jest ujednoliconą strukturą składająca się z części ewidencyjnej i deklaracyjnej zastępując dotychczasowe pliki wysłane przez każdego przedsiębiorcę. W programie Weaver WMS jest możliwość wygenerowania części ewidencyjnej i późniejsze zaimportowanie go w programach księgowych (np. Optima ERP oraz inne wspierających importowanie plików JPK). Zgodnie z nowymi zasadami należy odpowiednio oznaczyć materiały oraz usługi kodami GTU w przypadku materiału należy wejść Katalogi => materiały lub usługi i edytować wybrany element na materiałach opcja wyboru znajduję się w zakładce „Informacje dodatkowe”

GTU w materiałach
GTU w usługach

Taka zmiana wystarczy by ponowne generowany plik zawierał kody GTU. Inaczej sprawa wygląda z procedurami podatkowymi dotychczasowe faktury należy uzupełnić ręcznie. Aby to zrobić należy edytować fakturę

Uzupełnianie faktury informacjami o procedurach

Aby uniknąć ciągłego uzupełniania można przypisać wybrane procedury do każdego odbiorcy wtedy zostaną one automatycznie zaznaczone w fakturze, a w przypadku mechanizmu podzielonej płatności przypisanej do materiału system sam oznaczy fakturę, taki sam mechanizm oznaczania wystąpi gdy faktura przekroczy kwotę 15 000 brutto.

Edycja procedur dla odbiorcy

Generowanie pliku należy rozpocząć od sprawdzenia poprawności danych, jeżeli z sytemu drukowane są paragony potrzebny będzie raport okresowy z drukarki fiskalnej wszystkie paragony jak i faktury do paragonów muszą być uwzględnione w systemie jeżeli na drukarce ten sam paragon został wydrukowany drugi raz z systemu należy nanieść korektę na raport usuwając ponownie wydrukowany paragon. Wchodzimy w dokumenty sprzedaży u góry wybieramy zakładkę „Eksport danych” i klikamy w „Eksport do pliku JPK_V7”. Zostanie uruchomiony kreator, który przeprowadzi nas przez proces tworzenia pliku. Na drugiej stronie należy uzupełnić wymagane dane.

Kreator pliku JPK

Wybieramy pożądane parametry pliku, jeżeli deklarujemy się jako osoba nie fizyczna nasze dane zostaną zaimportowane z „Danych firmy”. Wybieramy rodzaj rozliczenia, okres za jaki składamy rozliczenie, urząd skarbowy oraz ścieżkę eksportu naszego pliku. w kolejnym kroku wprowadzamy dane z raportu fiskalnego.Należy pominąć jeżeli nie wystawiamy paragonów.

Wprowadzanie danych z raportu fiskalnego

W kolejnym kroku zaznaczamy konkretne faktury z których generujemy plik.

Zaznaczanie faktur

Na następnej stronie zostanie wygenerowany właściwy plik. klikamy następny o plik powinien znaleźć się folderze który wcześniej wybraliśmy.

Tak przygotowany plik możemy zaimportować w programie księgowym. W programie Mała księgowość przechodzimy do menu „Operacje” i importowanie dokumentów

Okno importowania programu Mała księgowość

Klikamy „Z pliku” i zmieniamy rodzaj pliku na „Plik importu danych formatu JPK XML”

Okno wyboru pliku

Wybieramy nasz plik. Powinna wyskoczyć informacja o ilości zaimportowanych dokumentów.

Potwierdzenie import
Zaimportowane faktury

Nasze faktury zostały zaimportowane i są gotowe do dalszej obróbki. W programie Optima ERP wchodzimy w zakładkę „JPK”, klikamy „Import do rej. Vat”

Import w programie Optima ERP

„Błyskawica” uruchamia nasz import.

Zmiana sposobu wyliczania wartości faktur i paragonów

Istnieją dwa sposoby wyliczania wartości faktury lub paragonu oraz pozycji w nich zawartych. Każda z nich w świetle prawa jest poprawna jednak w niektórych w przypadkach zmiana na konkretny typ jest wskazana, a niekiedy obowiązkowa (np. w przypadku wydruku paragonu fiskalnego)

1.Faktura liczona od kwoty netto

Ten rodzaj wyliczenia najczęściej stosowany jest pomiędzy podmiotami gospodarczymi gdzie większość z nich to Vatowcy i częściej operuję się tam kwotami netto i cena brutto ma mniejsze znaczenie. Schemat liczenia faktur od kwot netto:

Cena jednostkowa netto x Ilość = Wartość netto

Mając już wartość pozycji netto można liczyć pozostałe wartości

Wartość netto x Stawka VAT = Wartość VAT
Wartość netto + Wartość VAT = Wartość brutto

Jak widać na przykładzie wszystkie sumy poszczególnych pół się zgadzają. Jest to domyślne ustawienie w programie Weaver WMS. I wygląda ono tak:

Ustawienia sposobu liczenia kwot na fakturach

Jeżeli w ustawieniach wybierzemy „Sumowanie brutto i wyliczanie netto oraz VAT-u (zachowuje brutto, zgodny z kasą fiskalną)” Nasze pozycje będą się sumować inaczej:

Obie formy są dopuszczalne przez polskie prawo.

2.Faktura liczona od kwoty brutto

Ten sposób najczęściej stosowany jest w obrocie detalicznym gdzie cena brutto jest ceną wyjściową. Sposób liczenia wartości wygląda następująco:

Cena jednostkowa brutto x Ilość = Wartość brutto

Wartość VAT na takim dokumencie jest liczona wg. wzoru:

Wartość VAT=  Wartość brutto x ( procent stawki VAT / sto + procent stawki VAT) 

Ustawienia dla dokumentów od kwot brutto

Ustawienia te muszą być wybrane jeżeli wystawiamy paragon fiskalny inaczej nasza drukarka fiskalna może nie przyjąć takiego paragonu z systemu, aby domyślnie system zmieniał sposób liczenia dla paragonu należy w przejść do Ustawień => Definicje dokumentów => Zakładka „Paragon Fiskalny” i kliknąć „Ustawienia”

Domyślne ustawienia sposobu liczenia
Wynik obliczeń dla paragonu fiskalnego

Integracja z serwisem BaseLinker

Integracja systemu BaseLinker pozwala na automatyczne pobieranie informacji i aktualizowanie statusu zamówień.

Uzyskanie klucza dostępu

Żeby WMS miał dostęp do serwisu, potrzebny jest klucz dostępu, który jest odpowiednikiem loginu i hasła w serwisie. (Klucz dostępu daje dostęp do twojego konta, dlatego nie udostępniaj go nikomu!!)

W celu uzyskania klucza trzeba w serwisie z przejść do zakładki API w ustawieniach moje konto.

Klucz API w serwisie

Konfiguracja w Weaver WMS

W systemie Weaver WMS należy przejść do zakładki Ustawienia oraz z listy ustawień E-commerce wybrać pozycję BaseLinker.

W ustawieniach w pole „Token” wpisujemy klucz dostępu.

Ustawienia podstawowe

Na zakładce „Pobieranie zamówień” należy uzupełnić „Id folderu zamówień” (Po kliknięciu przycisku „Foldery” wyświetlą się wszystkie dostępne foldery i z przypisanymi do nich numerami Id).

Ustawienia zamówień

Na zakładce „Wysyłka statusów zamówień” przypisujemy odpowiednie Id statusów zamówień Baselinker do statusów ZO w WMS.

Ważne:

  • Status „Oczekuje” jest domyślnym statusem po ściągnięciu do systemu, dlatego zaleca się wpisanie Id folderu pobierania zamówień.
  • W serwisie BaseLinker status jest równoważny z folderami zamówień.
Ustawienia statusów

Uruchomienie integracji

W celu uruchomienia poszczególnych funkcji należy otworzyć zakładkę
„BaseLinker” w „Zadania cykliczne” i dodać stworzoną konfigurację.

Pobrane zamówienia trafiają do zakładki „Zamówienia od odbiorców” [ZO].

Z dokumentu ZO wystawiamy dokument wydania zewnętrznego [WZ]. Po jego realizacji do BaseLinkera wysyłany jest status zamówienia oraz zmiana stanów magazynowych.

Z dokumentu WZ możemy bardzo szybko wystawić fakturę oraz wysyłkę kurierską.

Integracja PrestaShop

Integracja systemu Weaver WMS z platformą PrestaShop pozwala na znaczne usprawnienie pracy.
Dzięki niej możesz szybko realizować zamówienia, wysyłać ich statusy klientom oraz kontrolować dostępność towarów w sklepie internetowym.

Konfiguracja w panelu PrestaShop

Żeby zintegrować sklep z system Weaver WMS, trzeba wygenerować klucz API i nadać mu odpowiednie uprawnienia. W tym celu w panelu PrestaShop należy wejść w „API” znajdujące się w zakładce „Zaawansowane”.

W tym oknie należy potwierdzić obie opcje w polu „Konfiguracja” oraz dodać nowy klucz API.

Następnie trzeba wygenerować klucz i nadać uprawnienia zasobom.

Uprawnienia wymagane do prawidłowego działania integracji

Po tych czynnościach możemy zapisać utworzony klucz.

Konfiguracja w systemie Weaver WMS

W systemie Weaver WMS należy przejść do zakładki Ustawienia oraz z listy ustawień E-commerce wybrać pozycję PrestaShop.

W podstawowych ustawieniach trzeba uzupełnić „Adres API” oraz „Token”.

Adres API to „http://adres-sklepu.pl/api/”. W naszym przypadku adres to http://shop.hdwr.eu dlatego w konfigurację wpisujemy „http://shop.hdwr.eu/api/”.

Token to klucz, który wygenerowaliśmy wcześniej podczas konfiguracji po stronie PrestaShop.

Po uzupełnieniu tych pól można sprawdzić połączenie klikając „Test połączenia”.

Pobieranie zamówień

W zakładce „Pobieranie zamówień możemy określić:

  • Okres, z którego chcemy pobierać zamówienia,
  • Definicję dokumentu,
  • Nazwę płatności pobraniowej,
  • Czy chcemy tworzyć automatycznie awizo wysyłki kurierskiej,
  • Czy chcemy używać nazwy odbiorcy z PrestaShop, jako pole Odbiorca(kod) dla nowych klientów

Wysyłka statusów zamówień

W tej zakładce podpisujemy odpowiednie Id statusów zamówień PrestaShop do statusów ZO w WMS.

Po użyciu przycisku „Pobierz statusy PrestaShop” pokaże się lista statusów ze sklepu i ich Id. Każdy status jest oddzielony nawiasami {}.

Np. Chcemy, żeby po zrealizowaniu ZO dla zamówienia na PrestaShop zmieniał się status na „Wysłane”. Dlatego sprawdzamy Id dla statusu „Wysłane” i wpisujemy je w pole „Id dla statusu ‚Zrealizowane'”.

Wysyłanie stanów magazynowych

Gdy uruchomimy wysyłanie stanów magazynowych do sklepu PrestaShop, to każda zmiana ilości w systemie WMS będzie również wprowadzana do stanu magazynowego na panelu PrestaShop.

Uruchomienie integracji

W celu uruchomienia poszczególnych funkcji należy otworzyć zakładkę „PrestaShop” w „Zadania cykliczne” i dodać stworzoną konfigurację.

Działanie integracji

Zamówienia z PrestaShop pobiera się do systemu jako zamówienia od odbiorców [ZO]. Wszystkie dane dokumentu pobierane są ze sklepu.

Materiały w systemie Weaver WMS muszą posiadać taki sam kod lub kod zewnętrzny jak indeksy materiałów w PrestaShop.

Podgląd zamówienie pobrane ze sklepu

Z dokumentu ZO wystawiamy dokument wydania zewnętrznego [WZ]. Po jego realizacji do PrestaShop wysyłany jest status zamówienia oraz zmiana stanów magazynowych.

Z dokumentu WZ możemy bardzo szybko wystawić fakturę oraz wysyłkę kurierską.

REST API – Weaver WMS

Weaver WMS działa w oparciu o API w architekturze REST, które wykorzystuje protokół HTTP i jego metody, takie jak:

GET – służy do pobierania danych (np. wyświetlania listy materiałów),

POST – tworzy nowe dane (np. dodaje nowego odbiorcę),

PUT – aktualizuje wcześniej dodane zasoby (np.  wprowadza zmiany do materiału),

DELETE – służy do usuwania danych.

Dane wchodzące i wychodzące z API są w formacie JSON. Każdy obiekt zawarty jest pomiędzy nawiasami klamrowymi, a jego poszczególne elementy oddzielane są przecinkami. Wartości elementów wpisywane są po ich nazwach oraz dwukropku.

Podczas wysyłania zapytań do lokalnego API, program Weaver WMS musi być uruchomiony.

Swagger

Sprawdzenie działania poszczególnych adresów URI (endpoints) przy pomocy swaggera zawartego w programie Weaver WMS.  

W tym celu należy postępować zgodnie z instrukcją zawartą na poniższym zdjęciu.

Ustawienia -> Konfiguracja bazy danych > Konfiguracja API > /swagger

Następnie, żeby uzyskać pełny dostęp, należy przejść do zakładki Authentication i nacisnąć przycisk Try it out. Teraz w miejsca, gdzie wpisany jest „string”, należy odpowiednio wpisać login oraz hasło użytkownika WMS’a w cudzysłowie.

Po wypełnieniu pól należy wykonać zapytanie przyciskiem Execute, kod 200 świadczy o prawidłowym wykonaniu polecenia.

Strukturę API w swaggerze można również sprawdzić w testowym panelu, do którego link znajduje się poniżej.

https://weaversoft.pl/api-demo/

Zrzut ekranu po prawidłowym wykonaniu autoryzacji.

Po autoryzacji jesteśmy w stanie wykonywać pozostałe zapytania, odpowiednio uzupełniając wartości elementów.

Poniżej znajduje się przykład dodawania odbiorcy (elementy, których nie uzupełniamy, należy usunąć, w tym przypadku uzupełniliśmy tylko wymagane dane).

Postman

Kolejnym sposobem sprawdzenia działania zapytań jest program Postman.

Na początek należy zaimportować kolekcję z zapytaniami.
1. Wejdź do swaggera.
2. Przejdź do strony w formacie JSON.

3. Zaznacz cały tekst (Ctrl + A) i skopiuj go (Ctrl + V).
4. W głównym oknie Postman kliknij przycisk Import w lewym górnym rogu.
5. Przejdź do zakładki Raw text i wklej wcześniej skopiowany tekst.
6.

Po wykonaniu powyższych kroków w menu po lewej stronie w zakładce Collections powinna pojawić się kolekcja „WMS API”.

Pozostaje jeszcze skonfigurowanie  środowiska.
1. Kliknij w ikonę Manage Environments w prawym, górnym rogu.

2. Kliknij przycisk Add, a następnie wypełnij pola według poniższego zrzutu ekranu i ponownie kliknij przycisk Add.

3. W prawym górnym rogu wybierz z listy dodane środowisko.

W programie Postman również trzeba wykonać autoryzację przed wykonywaniem kolejnych zapytań. W tym celu należy z dodanej kolekcji wybrać /auth/sign-in, przejść do sekcji Body i zastąpić domyślnie wpisane wartości, loginem oraz hasłem użytkownika WMS.

Podczas wykonywania poszczególnych zapytań należy usuwać elementy, w których nie uzupełniamy wartości, ponieważ może to skutkować powstawaniem błędów.

Pobieranie dokumentów WZ

Na poniższym przykładzie pobieramy dokumenty WZ z zaznaczonym filtrem (utworzone po dacie 01.09.2020r.) oraz podzielone na 2 elementy na stronę.

Dodawanie materiału

{"Selected":false,
"Type":3,
"Reference":" HD2285",
"Name":"Bezprzewodowy skaner 22Bluetooth HD85",
"DefaultQuantityInContainer":0.0,
"Removed":false,
"Inactive":false,
"SingleUnitPrice":0.0,
"Unit":
{
    "Description":"szt.",
    "DescriptionEng":"pcs",
    "DescriptionDe":"psc",
    "DescriptionRu":"psc",
    "Details":"sztuka",
    "IsLenght":false,
    "Precision":4,
    "IsDefault":false,
    "Id":1
    },
    "TaxRate":{
        "Value":0.23000,
        "Name":"23%",
        "IsDefault":false,
        "TaxRateLegalType":0,
        "Id":1
        },
        "SuggestedPlace":{
            "Selected":false,
            "Reference":"MAG_S1_0_0",
            "Level":0,
            "Number":0,
            "QuantityOfMaterial":0.0,
            "Id":1
            },
            "PercantageProfit":0.0,
            "InitialQuantity":0.0,
            "HasChildren":false,
            "IsOnMachines":false,
            "IsDangerous":false,
            "CountSeparately":false,
            "AdvisingQuantity":0.0,
            "Length":0.0,"Width":0.0,
            "Height":0.0,
            "PackageRequireReference":false,
            "PackageDoNotAddToShippingDocument":false,
            "PackageIsTemporary":false,
            "PackageType":0,
            "RequiredQuantity":0.0,
            "OnCustomOrder":false,
            "LengthIsWidth":false,
            "AbcClass":0,
            "XyzClass":0,
            "MaterialTradeInfo":{
                "IsEcommerceShopPosition":true,
                "IsEcommerceAuctionPosition":false,
                "Id":0},"LengthStrategy":0,
                "WidthStrategy":0,
                "HeightStrategy":0,
                    "SplitPayment":false,
                    "RequireLotNumber":false,
                    "RequireLotExpiration":false,
                    "Id":0
                    }
Podgląd materiału dodanego przez program Postman

Dodanie odbiorcy

{
    "reference": "HDWR",
            "nameLine1": "HDWR",
            "nameLine2": "Hardware for business",
            "removed": false,
            "address": {
                "street": "Os. Piastowskie 53",
                "postalCode": "63-000",
                "city": "Środa Wlkp",
                "id": 0
            },
            "companyDetail": {
                "nip": "786-165-45-57",
                "nipCleaned": "7861654557",
                "ueVatPayer": false,
                "id": 481
            },
            "mail": "alenkowski@weaversoft.pl",
            "shippingAddressesCount": 0,
            "multiplyQuantityWhileImportEdi": false,
            "notificationSetting": {
                "newOrderEmailSend": false,
                "newOrderEmailJoinAttachement": false,
                "id": 3737
            },
            "currency": {
                "symbol": "PLN",
                "name": "PLN",
                "id": 1
            },
            "paymentWay": 0,
            "paymentDays": 0,
            "salesBlockade": false,
            "creditLimit": false,
            "creditLimitAmout": 0.00000,
            "nip": "786-165-45-57",
            "name": "Waever Software Andrzej Lenkowski",
            "id": 473
}
Podgląd odbiorcy dodanego w programie Postman

Weaver WMS – Definiowanie zdarzeń

Funkcja „Definiowania zdarzeń” pozwala użytkownikowi na dodawanie i edycje zadań do zrealizowania przez określone osoby oraz ich parametrów. Przykładem może być np. sprzątanie hali magazynowej, a jej parametrem może być czas.
Opisana funkcja znajduje się w zakładce „Operacje mobilne” w bocznym menu systemu.

Aby zdefiniować zdarzenie, należy wybrać opcję „Dodaj zdarzenie”. Odpowiednio je nazywamy oraz przypisujemy danemu zleceniu skrót, który również wyświetlony będzie w aplikacji mobilnej.

Po zdefiniowaniu zdarzenia, użytkownik może określić jego parametry korzystając z opcji „Dodaj parametr”. Należy uzupełnić nazwę oraz skrót naszego parametru, a następnie z rozwijanej listy, przypisać go do odpowiedniego zdarzenia.

Po zakończonym procesie, możemy podejrzeć parametry wybranego zdarzenia, klikając ikonę obok nazwy.

Przejdźmy do widoku aplikacji mobilnej. Wchodząc odpowiednio w zakładkę „Zdarzenia”, mamy do wyboru 3 widoczne poniżej opcje.

Opcja „Zarejestruj zdarzenie” pozwala nam na ręczne dodanie zadania, wpisując odpowiedni kod, lub skanując kod kreskowy zdarzenia.

Opcja „Lista zdarzeń”, pozwala użytkownikowi aplikacji mobilnej na podgląd wszystkich zdefiniowanych dla niego zadań. Po wejściu w zdarzenie, zostanie wyświetlona lista parametrów, które pracownik musi wypełnić odpowiednimi danymi. Np. czas pracy przy naprawie części maszyny.

Po wypełnieniu parametrów, należy zatwierdzić zmiany, klikając w ikonę w prawym górnym rogu. Informacje zostaną przesłane do odpowiednich użytkowników administracyjnych systemu Weaver WMS.

MPP, czyli Mechanizm Podzielonej Płatności

System Weaver WMS umożliwia korzystanie z mechanizmu podzielonej płatności. Informacje o tym, czym jest i kogo obowiązuje MPP znajdziesz tutaj.

Aby włączyć dla danego materiału magazynowego usługę MPP należy wejść w zakładkę Katalogi, a następnie Materiały. W tym miejscu należy wybrać kolejno interesujący nas materiał oraz opcje Edytuj materiał. W zakładce „Ceny i sprzedaż” znajduje się tzw. ‚checkbox’, który należy zaznaczyć. W tym momencie uruchomiliśmy usługę MPP dla wybranego towaru.

Po całym procesie tworzenia dokumentu WZ należy wystawić fakturę VAT. Podczas jej dodawania, w zakładce „Ceny i waluty” również zaznaczamy opcję „Mechanizm podzielonej płatności”.

Po zatwierdzeniu dokumentu FV, przy danych do płatności pojawi się informacja o MPP.

Mobilny handlowiec WMS

Przygotowanie (wersja desktop):

  1. Pierwszym krokiem jest dodanie odbiorców w wersji desktop WMS. Nie ma możliwości dodawania ich na urządzeniu mobilnym. Ograniczenie te wynika z powodu spójności kodów w programie Weaver WMS oraz Enova. Na urządzeniu mobilnym widoczni będą odbiorcy przypisani do tego samego regionu co mobilny handlowiec.

2. Użytkownik mobilny powinien mieć przypisane widoczne materiały. 3. Użytkownik mobilny powinien mieć przypisane grupy cenowe. 4. Wyżej przykładowy użytkownik. Niżej – edycja uprawnień.

Praca na mobilnym:

  1. W pierwszej kolejności należy zestawić połączenie VPN z siecią KAPS na urządzeniu mobilnym.
  2. Po zalogowaniu się na stworzone konto, należy wykonać synchronizację. Kofiguracja >>> Synchronizacja danych. Pierwsza synchronizacja powinna mieć wybraną opcję „Synchronizuj stany magazynowe”.
  3. W menu, w zakładce Odbiorcy, widoczni są odbiorcy przypisani do danego użytkownika.
  4. W menu, w zakładce Zamówienia, widoczne są zamówienia danego użytkownika.
  5. Aby dodać nowe zamówienie należy:

a) Wypełnić własny numer zamówienia, b) Wybrać odbiorcę, c) Wybrać z listy lub utworzyć nowy adres dostawy, d) Utworzyć lub wybrać dokument wysyłki kurierskiej, e) Dodać zamówienie przyciskiem „+”.

6. Po dodaniu zamówień można wykonać synchronizację. Elementy zsynchronizowane widoczne są na czarno, niezsynchronizowane – na zielono.

Częste problemy:

  1. W czasie tworzenia mobilnego handlowca zakładaliśmy rejon Polski, dlatego nie ma pełnego wsparcia dla cen EURO (i pozostałych walut).
  2. Na liście odbiorców niepotrzebnie wyświetla się możliwość dodania odbiorcy. Nie należy dodawać odbiorców z poziomu urządzenia mobilnego. Mogą być oni dodani TYLKO z poziomu desktop.