Stany magazynowe + czasy

image_pdfimage_print

Analiza daje możliwość sprawdzenia stanu magazynowego dla poszczególnych materiałów z podziałem na dowolną jednostkę czasu.

Kreator analizy

1. Wchodzimy w Analizy z menu po lewej stronie-> Stany magazynowe + czasy.
2. Klikamy „Dodaj” podczas tworzenia pierwszej analizy lub „Wybór analizy” i dalej „Dodaj” podczas tworzenia kolejnych.
3. W pierwszym oknie kreatora określamy:

– nazwę analizy,
– zakres dat, dla których chcemy wyświetlić stan magazynowy,
– format daty, czyli jak będzie zapisana data i godzina w nagłówku tabeli po wyświetleniu analizy,
– przedział czasowy w formacie 01.02:03:04, gdzie:

  • 01 oznacza wyświetlanie danych z podziałem na dni
  • 02 oznacza wyświetlanie danych z podziałem na godziny
  • 03 oznacza wyświetlanie danych z podziałem na minuty
  • 04 oznacza wyświetlanie danych z podziałem na sekundy
Pierwsze okno kreatora

4. W kolejnym oknie określamy materiały, dla których ma zostać stworzona analiza.

Drugie okno kreatora

Wynik analizy

Wynikiem analizy jest stan magazynowy dla danego materiału z podziałem na dni, godziny, minuty lub sekundy w zależności od zdefiniowanego przedziału.

Wynik analizy

W analizie dane są archiwalne, nie nadpisują się. Jeżeli dla danego materiału coś się zmieni od momentu utworzenia analizy, należy ją wykonać od nowa.

Wystawianie faktur zaliczkowych i końcowych

image_pdfimage_print

Aby wystawić fakturę zaliczkową, a następnie końcową w pierwszej kolejności należy dodać proformę. Można to zrobić ręcznie (Dokumenty sprzedaży => Dodaj dokument, a w opcji rodzaj dokumentu wybieramy „Faktura proforma”) lub na widoku „Wydania zewnętrzne” zaznaczając dokument i górnym menu klikamy na „Wystaw dokument sprzedażowy”.

Gdy mamy już wystawioną proformę można zacząć wystawiać fakturę zaliczkową. Rozwijając przycisk „Dodaj dokument” na widoku „Dokumenty sprzedaży” lub podczas normalnej operacji jak podczas dodawania proformy przy czym typ zmieniamy na „Fakturę zaliczkową”.

Rozwijany przycisk dodawania dokumentu
Okno dodawania faktur

W pierwszym przypadku system poprosi nas o wybranie odbiorcy na którego ma zostać wystawiony dokument. Odbiorca musi być taki sam jak wystawiona wcześniej proforma, następnie po numerze faktury należy wybrać właściwy rekord.

Okno wyboru faktury proforma

W drugim przypadku po wybraniu odbiorcy należy wybrać tak jak poprzednio interesującą nas proformę.

Wybór proformy bezpośrednio na widoku edycji dokumentów

System pobierze pozycje faktury na podstawie proformy.

W kwocie zaliczki wypisujemy wartość zaliczki. Po prawej znajduję się okienko z pozostałą w kwotą do zapłaty oraz opcja po zaznaczeniu której całość zostanie przypisana do pola „Kwota zaliczki”.

Analogicznie postępujemy w przypadku faktury końcowej.

Jak liczone są wartości VAT dla różnych stawek w fakturze zaliczkowej?

Na fakturze mamy towary opodatkowane trzema stawkami VAT 23%,8%,5%

System ustala procentowy udział w zamówieniu towarów opodatkowanych według stawki: 23% – 15 979,91/24 300,41 =~ 65,7598% , 8% – 2 808/24 300,41 =~ 11,5554%, 5% – 5 512,50/24 300,41 =~ 22,6848%

Kolejnym krokiem jest ustalenie kwoty zaliczki (10 000 PLN) przypadającej proporcjonalnie na dostawę towarów opodatkowaną według stawki: 23% – 10 000 * 65,7598 % = 6 575,98 PLN, 8% – 10 000 * 1 1,5554% = 1 155,54 PLN, 5% – 10 000 * 22,6848% = 2 268,48 PLN. Co razem daje nam 10 000.

Teraz należy obliczyć kwoty VAT od otrzymanych zaliczek. 23% – kwota VAT = 6 575,98 * 23 / (100 + 23) =~ 1 229,65 PLN, 8% – kwota VAT= 1 155,54 * 8 / (100 + 8) =~ 85,60 PLN, 5% – kwota VAT = 2 268,48 * 5 / (100 + 5) = 108,02 PLN

Faktura zaliczkowa z tabelą VAT

Analiza „Stany magazynowe + magazyny”

image_pdfimage_print

Analiza oblicza aktualną ilość towaru z podziałem na magazyny.

Widok analizy

Opis analizy

Każdy wiersz odpowiada jednemu materiałowi, który znajduję się na magazynie.

Dane w analizie przestawiają:

  • podstawowe danie o materiale (nazwa, kod, kod zewnętrzny, EAN)
  • ilość w systemie zewnętrznym
  • ilość sumowana z wszystkich magazynów
  • ilości towaru na poszczególnych magazynach

Na dole analizy znajduje się jeszcze podsumowanie ilości z poszczególnych magazynów.

Analiza Wydań

image_pdfimage_print

Analiza oblicza średnią ilość wydań w danym czasie, odchylenie standardowe oraz  potrzebne zapasy. Dzięki niej możemy wygodnie i szybko planować dostawy naszych towarów.

W wyniku analizy otrzymujemy:
– Średnią ilość wydań w ciągu wybranego okresu czasu,
– Odchylenie standardowe,
– Zapas minimalny (zabezpieczający),
– Zapas maksymalny,
– Zapas informacyjny.

Przykładowy wynik analizy

Tworzenie analizy

Analiza jest sporządzana na podstawie wybranych przez użytkownika materiałów oraz  definiowanych parametrów takich jak:

– Daty analizy,

– Poziom obsługi klienta (domyślnie 99,5%) – w zależności od wpisanej wartości system oblicza długość czasu, jaką jesteśmy w stanie nie mieć danego produktu na magazynie,

– Czas realizacji zamówienia (dni robocze) – definiujemy planowany czas, w ciągu którego powinniśmy otrzymać zamówienie po jego złożeniu,

– Cykl składania zamówień (dni robocze) – definiujemy planowany czas pomiędzy kolejnymi zamówieniami od naszego dostawcy.


Dostosowywanie szablonu wydruku do własnych potrzeb

image_pdfimage_print

Często zachodzi potrzeba aby na wydruku czy to faktury czy dokumentu wydania pojawiły się lub zostały ukryte niektóre informacje. Szablony w programie Weaver WMS są bardzo elastyczne pod tym względem. W sekcji Ustawienia=>Szablony wydruku można dowolnie go modyfikować. Wybieramy interesujący nas szablon i klikamy edytuj.

Okno edycji szablonu

W tym przypadku jest to faktura VAT, aby zobaczyć jakie dane można umieścić na wydruku klikamy w opcję „Lista dostępnych pól”

Dostępne pola dla faktury

Klikając dalej można uzyskać informacje które pola są dostępne np. w pozycjach faktury

Dostępne pola dla pozycji w fakturze

Pierwsza kolumna to nazwa zmiennej, druga to typ, trzecia oznacza czy zmienna może być Nullem (może być bez żadnej wartości np. przy typie Decimal brak znacznika null oznacza, że musi mieć wartość, nawet jeśli teoretycznie jej nie ma w tym przypadku jest to 0, w przypadku gdy znacznik jest i chcemy wywołać na zmiennej metodę .ToString nalezy dodać na końcu nazwy „.Value” lub .GetValueOrDefault() jeśli pole nie ma żadnej wartości w pierwszym przypadku program zgłosi błąd). Czwarta kolumna oznacza czy własność jest listą aby wydobyć z niej informacje konieczne jest użycie pętli która odczyta wszystkie wartości

By wyświetlić dodatkową informację z tabeli produktów/usług przechodzimy do sekcji gdzie są one generowane

Sekcja z pozycjami faktury

Jeżeli chcemy dodać np. cenę brutto pozycji dodajemy odpowiednio dwie linijki kodu

Edycja szablonu

Ważną sprawą jest kolejność wstawianych linijek by w tabelka wyświetlała się poprawnie. Metoda. ToString(„N2”) oznacza, że chcemy by wartość pokazywana była z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

Przed zmianami
Po zmianach

Analiza „Ruchy magazynowe”

image_pdfimage_print

Analiza pozwala na kontrolę zmian stanów materiałów w wybranym przez siebie okresie czasu.

Tworzenie analizy

W kreatorze analizy należy ustawić zakres czasowy do jakiego ma zostać zrobiona analiza i wybrać z jakich grup materiałowych mają być dodane materiały.

Strona z kreatora analizy

Widok analizy

Na widoku analizy każdy wiersz odpowiada jednemu materiałowi.

Dane w analizie przestawiają:

  • stan oraz wartość przed okresem sprawdzanym
  • ilość przyjęta przez dokumenty PZ oraz korekty
  • ilość wydana przez dokumenty WZ oraz korekty
  • stan oraz wartość końcowa na koniec okresu sprawdzanego
Widok wygenerowanej analizy (pola można wybierać które mają być wyświetlane dla lepszej czytelności)

Konfiguracja drukarki fiskalnej POSNET

image_pdfimage_print

W celu prawidłowego działania Weaver WMS z drukarką fiskalną POSNET musi ona działać w interfejsie USB Thermal. Poniżej znajduje się instrukcja na przykładzie modelu Posnet Trio Online. Wybieramy opcje zaznaczone na zdjęciach.

Konfiguracja drukarki w systemie Weaver WMS

Ustawienia drukarki fiskalnej znajdują się Ustawieniach aplikacji w sekcji Ustawienia.
W tym oknie musimy wybrać protokół Posnet oraz odpowiedni numer portu COM.

Po zakończeniu konfiguracji należy uruchomić ponownie program Weaver WMS.

Integracja drukarki fiskalnej z programem Weaver WMS

image_pdfimage_print

Aby drukarka fiskalna współpracowała z programem należy w pierwszej kolejności przeprowadzić konfigurację. Drukarki mogą komunikować się WMS-em przy pomocy protokołu Posnet lub XML.

Protokół Posnet

Drukarkę do komputera można podłączyć na dwa sposoby przy pomocy kabla USB lub bezpośrednia do gniazda szeregowego RS232. W przypadku wybrania opcji z użyciem przewodu USB należy pobrać sterowniki dla drukarki ze strony producenta po instalacji w systemie widziany jest wówczas „wirtualny” port RS232. Po instalacji sterowników w menadżerze urządzeń systemu Windows powinien pojawić się port.

Następnie w programie Weaver WMS należy przejść do Ustawień aplikacji i wybrać z zakładek „Drukarka fiskalna”

W sekcji protokół komunikacyjny należy upewnić się że wybrana opcja to „Posnet”, a numer portu COM jest taki sam jak w Menedżerze urządzeń systemu Windows

Protokół XML

Protokół XML (Novitus) stanowi alternatywę dla Posnetu, dzięki niemu druk paragonu trwa o wiele szybciej. Drukarkę podłączamy do naszego komputera lub naszej sieci domowej przy pomocy kabla Etherent/USB bądź poprzez sieć bezprzewodową. Jeśli komputer/sieć domowa ma ustawione automatyczne przydzielanie adresu IP to drukarka sama pobierze potrzebne jej ustawienia w innym przypadku należy je ręcznie wprowadzić. W menu urządzenia należy wydrukować ustawienia sieci i wprowadzić odpowiednie wartości do ustawień Weaver WMS (adres IP oraz port na jakim pracuje).

Wpisujemy adres IP z wydruku oraz port, a w protokole komunikacji wybieramy XML. Podobnie sprawa ma się w przypadku urządzenia tu zmieniamy protokół komunikacji istotną zmianą jest
konfiguracja połączeń poszczególnych urządzeń zewnętrznych na odpowiednim porcie fizycznym drukarki w zależności od podłączenia.
Aby przetestować czy wszystko działa można wydrukować testowy paragon.

Integracja z sklepem Shoper

image_pdfimage_print

Integracja systemu Shoper pozwala na pobieranie materiałów i zamówień oraz na wysłanie stanów magazynowych, oraz statusów zamówień.

Konfiguracja w Sklepie

Żeby WMS miał dostęp, trzeba dodać użytkownika do grupy, w której jest przypisany typ dostępu webapi.

Edycja grypy administratorów

Konfiguracja w Weaver WMS

W systemie Weaver WMS należy przejść do zakładki Ustawienia oraz z listy ustawień E-commerce wybrać pozycję Shoper.

W pierwszej zakładce ustawień należy wpisać nazwę użytkownika i hasło, który jest przypisany do grupy z trybem dostępu webapi. Oraz poprawić adresy URL, aby były zgodne z adresem sklepu.

Uruchomienie integracji

W celu uruchomienia poszczególnych funkcji należy otworzyć zakładkę
„Shoper” w „Zadania cykliczne” i dodać stworzoną konfigurację.

Ustawienia zadań cyklicznych

Pobrane zamówienia trafiają do zakładki „Zamówienia od odbiorców” [ZO].

Z dokumentu ZO wystawiamy dokument wydania zewnętrznego [WZ]. Po jego realizacji do Shoper wysyłany jest status zamówienia oraz zmiana stanów magazynowych.

Z dokumentu WZ możemy bardzo szybko wystawić fakturę oraz wysyłkę kurierską.

Integracja – Inpost

image_pdfimage_print

Integracja z serwisem Inpost pozwala na szybkie tworzenie wysyłek kurierskich oraz wysyłek do paczkomatu z poziomu systemu Weaver WMS. Dzięki temu możemy zaoszczędzić czas oraz zoptymalizować proces realizacji zamówień.

Konfiguracja integracji

W celu konfiguracji należy przejść do zakładki Inpost w oknie ustawień wysyłek kurierskich (Ustawienia > Wysyłki kurierskie). Następnie uzupełniamy pola odpowiednimi wartościami.

Identyfikator Organizacji – Numer otrzymamy po skontaktowaniu się z opiekunem handlowym Inpost,

Token – Numer otrzymamy po skontaktowaniu się z opiekunem handlowym Inpost,

Adres nadawcy z umowy – Zaznaczmy, jeśli adres nadawcy ma być pobierany z umowy z Inpostem,

Metoda wysłania:
– parcel_locker – nadanie w paczkomacie,
– pok – nadanie w Punkcie Obsługi Klienta,
– courier_pok – nadanie w Punkcie Obsługi Klienta obsługującym nadawanie przesyłek kurierskich,
– branch – nadanie w Oddziale,
– dispatch_order – Zlecenie odbioru – zamówienie kuriera,
– pop – nadanie w Punkcie Obsługi Przesyłek.

Kod paczkomatu nadawczego – pole uzupełniamy tylko, jeśli w sposobie wysłania wybraliśmy pok, courier_pok, parcel_locker.

Usługa – wybieramy domyślną usługę dla wysyłek kurierskich:
– inpost_locker_standard – przesyłka paczkomatowa – standardowa,
– inpost_locker_allegro – przesyłka paczkomatowa – Allegro Paczkomaty Inpost,
– inpost_courier_standard – przesyłka kurierska – standardowa,
– inpost_courier_allegro – przesyłka kurierska – Allegro Kurier24 Inpost,
– inpost_letter_allegro – przesyłka kurierska – Allegro MiniKurier24 Inpost,

Należy pamiętać jeszcze o uzupełnieniu naszych danych w pierwszej zakładce „Dane podstawowe”.