Dzienne stany magazynowe

Weaver WMS pozwala na podgląd stanów magazynowych z dokładnością do dnia, a nawet godziny. Przy sprawdzaniu dziennych stanów magazynowych można cofnąć się maksymalnie do momentu zainstalowania ostatniej aktualizacji programu.

Aby sprawdzić dzienny stan magazynowy należy:

1. Z menu głównego wybrać „Raporty”, a następnie „Stany magazynowe+partie”

1

 

2. Z górnej belki wybrać opcję „Raport na zadany dzień/godzinę”

2

 

3. Określić datę i godzinę dla której ma zostać wyświetlony raport

3

 

4. Wygenerowany raport

4

Grupy materiałów

Program Weaver WMS pozwala na przypisanie materiałów dostępnych na magazynie do odpowiednich grup. Umożliwia to szybsze i łatwiejsze znalezienie danych materiałów w programie, wystarczy przesortować je według określonych grup.

Aby dodać grupę materiałów należy:

1. Z menu głównego wybrać „Katalogi”, a następnie „Grupy materiałów”

1

2. Z górnej belki wybrać opcję „Dodaj grupę materiałów”

2

 

3. Wprowadzić dane grupy

3

Przy wprowadzaniu lub podczas edycji materiałów można przypisać je do danej grupy.

 

 

Rezerwacja towaru

Aby zarezerwować dla klienta towar dostępny na magazynie należy:

1. Z menu głównego wybrać „Dokumenty zewnętrzne”, a następnie „Zamówienia od klientów”

1

 

2. Z górnego panelu wybrać opcję „Dodaj zamówienie od klienta”

2

 

3. Wprowadzić dane klienta, oraz materiały jakie mają zostać zarezerwowane

3

 

4. Zatwierdzić klikając przycisk „OK”

5. Z panelu górnego wybrać opcję „Zarezerwuj towar”

4

 

6. Rezerwacje towarów można sprawdzić wybierając z menu głównego „Raporty” a następnie „Rezerwacje”

6

 

7. Wygląd tabeli zawierającej zarezerwowane towary

5

Materiały w zamówieniu

Aby dodać materiały zamawiane u dostawców należy:

1. Z menu głównego wybrać „Dokumenty zewnętrzne” a następnie „Zamówienia do dostawców”

2. Następnie „Dodaj zamówienie do klienta”

dodaj

 

3. Wprowadzić dane odbiorcy zamówienia, a także zamawianych materiałów

dodawanie

 

4. Po wprowadzeniu danych zamówienia, jego status wyświetlany jest jako „Oczekuje na realizację”, aby go zmienić na „w zamówieniu” należy wybrać opcję „Oznacz materiały w zamówieniu”

5. Aby sprawdzić jakie materiały zostały już zamówione należy przejść w menu głównego do: „Raporty”, a następnie „Materiały w zamówieniu”

w

 

 

6. Zostaną wyświetlone zamówione materiały

gotowe

Wprowadzanie i podgląd stanów minimalnych

Stany minimalne pozwalają lepiej kontrolować ilość towaru znajdującego w magazynie. Wykorzystywany w przedsiębiorstwie program magazynowy powinien mieć możliwość ich kontrolowania.

Aby wprowadzić informacje o minimalnych stanach magazynowych należy:

1. Z menu głównego wybrać „Katalogi” a następnie „Materiały”

materialy

 

2. Dodać nowy produkt, lub wyedytować wcześniej wprowadzony materiał

edytuj

 

3. W oknie dodawania lub edycji wprowadzić stany minimalne oraz maksymalne danego towaru, który znajduje się na magazynie

wprowadzanie

 

Aby sprawdzić minimalne i maksymalne stany magazynowe należy:

4. Z menu głównego wybrać „Raporty”, następnie „Stany minimalne”

stany min

 

5. Wyświetli się tabela z informacjami o stanach towarów

6. Towary których stan jest równy lub poniżej założonych wartości minimalnych, jest podświetlony kolorem pomarańczowym

stan min

Korekta Faktury VAT

Aby wygenerować fakturę VAT należy:

1. Z menu głównego wybrać kolejno: „Dokumenty zewnętrzne”, a następnie „Faktury VAT”

2. Zaznaczyć fakturę, która ma zostać skorygowana, a następnie wybrać opcję „Skoryguj fakturę”

skoryguj fv

3. Zdefiniować odbiorcę korekty, rozwijając listę odbiorców i odnaleźć właściwy podmiot

4. Zdefiniować formę płatności

5. Usunąć z listy towarów i usług które obejmuję Faktura VAT, te pozycje które mają zostać skorygowane

usun

 

6. Zatwierdzić przyciskiem „OK”

7. Gotowa korekta Faktury VAT

skorygowana

Zmiana rozmiaru czcionki programu

Możliwa jest zmiana rozmiaru czcionki dla całego programu programu.

Zachowanie aplikacji

Zmiana odbywa się poprzez wybranie na zakładce 'Ustawienia’ przycisku 'Zachowanie aplikacji’ a następnie na oknie 'Zachowania aplikacji’ w pole 'Wielkość czcionki aplikacji’ należy wpisać żądaną wartość.

Capture

Pole przyjmuje wartości od 5 do 20. Domyślna wartość to 8.5. Po zapisaniu zmian wymagane jest ponowne uruchomienie aplikacji.

Raporty w skrócie

Stany magazynowe:

Umożliwia podgląd jakie materiały (ich kody i nazwy) oraz w jakiej ilości znajdują się obecnie w magazynach.

Aby wyświetlić „stany magazynowe” należy w menu głównym programu wybrać opcję „raporty” a następnie „stany magazynowe”

Inwentaryzacja-archiwum

Umożliwia podgląd wcześniej przeprowadzonych inwentaryzacji. Zawiera informacje o: dacie przeprowadzenia inwentaryzacji, dacie zaksięgowania, jaki użytkownik ją przeprowadził, postulowanej i rzeczywistej ilości towarów, postulowanym i rzeczywistym miejscu towarów, postulowanym i rzeczywistym materiale, jednostce, oraz statusie inwentaryzacji

 

Aby wyświetlić „archiwum inwentaryzacji” należy w menu głównym programu wybrać opcję „raporty” a następnie „inwentaryzacja-archiwum”

Stany magazynowe+partie

Umożliwia podgląd materiałów które znajdują się w magazynach wraz z informacjami o:

nazwie magazynu w którym się znajdują, sektorze, kodzie materiału, miejscu, dacie przyjęcia, terminie ważności, ilości, cenie jednostkowej oraz łącznej wartości

Aby wyświetlić tę opcję należy w menu głównym programu wybrać opcję „raporty” a następnie „stany magazynowe+partie”

Plan magazynu:

Umożliwia podgląd rozkładów wszystkich magazynów, z możliwością przechowywania informacji dotyczących „właściwości miejsca”, czyli opisu danego sektora

Aby wyświetlić tę opcję należy w menu głównym programu wybrać opcję „raporty” a następnie „plan magazynu”

Jeśli Chcesz wiedzieć więcej o „planie magazynu” i jego tworzeniu przeczytaj:

http://wms.weaversoft.pl/2012/03/projektowanie-magazynu/

Wskaźniki rotacji materiałów:

Umożliwiają podgląd jakie ilości towarów zostały sprzedane w danym miesiącu, jednocześnie pozwalając na określenie które towary sprzedają się najlepiej a które najsłabiej.

Możliwe jest także wyświetlenie graficznego obrazu „rotacji materiałów”

Aby wyświetlić tę opcję należy w menu głównym programu wybrać opcję „raporty” a następnie „wskaźnik rotacji materiałów”

 

Zdarzenia:

Umożliwia wyświetlanie zdarzeń jakie miały miejsce w programie według następujących  kryteriów: występujących przed lub po określonym dniu, użytkowników, zdarzenia (np.dodania dokumentu), transakcji, ilości, cenie, materiale, miejscu ułożenia w magazynie

Aby wyświetlić tę opcję należy w menu głównym programu wybrać opcję „raporty” a następnie „zdarzenia”

Jeśli Chcesz wiedzieć więcej o tej opcji przeczytaj:

http://wms.weaversoft.pl/2012/03/opcja-zdarzenia/

Stany magazynowe+miejsca

 

 

Katalogi

W menu głównym programu znajduje się opcja o nazwie „katalogi” pozwala ona na podgląd, dodawanie i edytowanie dostawców, odbiorców i materiałów

Dostawcy:

Aby dodać dostawcę należy:

1. Z menu głównego wybrać opcje „katalogi” a następnie „dostawcy”, oraz „dodaj dostawcę”

2..Pojawi się okno kreatora w którym należy wprowadzić: kod firmy, nazwę, adres, numer NIP, numer telefonu/fax, oraz numer konta, a następnie kliknąć opcję “zapisz”a następnie w menu głównym “zakończ”. Kolejnych dostawców należy wprowadzać w ten sam sposób.

3.Aby edytować wcześniej wprowadzonego dostawcę należy wybrać opcję „edytuj dostawcę” znajdującą się w menu obok „dodaj dostawcę”

Odbiorcy:

Aby dodać odbiorcę należy:

1. Z menu głównego wybrać opcje „katalogi” a następnie „odbiorcy”, oraz „dodaj odbiorcę”

2..Pojawi się okno kreatora w którym należy wprowadzić: kod firmy, nazwę, adres, numer NIP, numer telefonu/fax, oraz numer konta, a następnie kliknąć opcję “zapisz”a następnie w menu głównym “zakończ”. Kolejnych dostawców należy wprowadzać w ten sam sposób.

3.Aby edytować wcześniej wprowadzonego odbiorcę należy wybrać opcję „edytuj odbiorcę” znajdującą się w menu obok „dodaj odbiorcę”

Materiały:

Aby dodać materiał należy:

1. Z menu głównego wybrać opcje „katalogi” a następnie „materiały”, oraz „dodaj materiał”

2..Pojawi się okno kreatora w którym należy wprowadzić kod, nazwa, data ważności, jednostka miary, stawka VAT, cena, marża.

3.Aby edytować wcześniej wprowadzony materiał należy wybrać opcję „edytuj materiał” znajdującą się w menu obok „dodaj materiał”