Integracja systemu Weaver WMS z platformą PrestaShop pozwala na znaczne usprawnienie pracy.
Dzięki niej możesz szybko realizować zamówienia, wysyłać ich statusy klientom oraz kontrolować dostępność towarów w sklepie internetowym.
Konfiguracja w panelu PrestaShop
Żeby zintegrować sklep z system Weaver WMS, trzeba wygenerować klucz API i nadać mu odpowiednie uprawnienia. W tym celu w panelu PrestaShop należy wejść w „API” znajdujące się w zakładce „Zaawansowane”.
W tym oknie należy potwierdzić obie opcje w polu „Konfiguracja” oraz dodać nowy klucz API.

Następnie trzeba wygenerować klucz i nadać uprawnienia zasobom.


/*
* Wymagane Uprawnienia
* Orders GET
* Order_payments GET
* Order_states GET
* Order_histories GET POST
* Carriers GET
* Messages GET
* Addresses GET
* Countries GET
* Customers GET
* Currencies GET
* Combinations GET PUT
* Stock_availables GET PUT
* Specific_prices GET PUT POST DELETE
* Products GET PUT
*/
Po tych czynnościach możemy zapisać utworzony klucz.
Konfiguracja w systemie Weaver WMS
W systemie Weaver WMS należy przejść do zakładki Ustawienia oraz z listy ustawień E-commerce wybrać pozycję PrestaShop.


W podstawowych ustawieniach trzeba uzupełnić „Adres API” oraz „Token”.
Adres API to „http://adres-sklepu.pl/api/”. W naszym przypadku adres to http://shop.hdwr.eu dlatego w konfigurację wpisujemy „http://shop.hdwr.eu/api/”.
Token to klucz, który wygenerowaliśmy wcześniej podczas konfiguracji po stronie PrestaShop.

Po uzupełnieniu tych pól można sprawdzić połączenie klikając „Test połączenia”.
Pobieranie zamówień
W zakładce „Pobieranie zamówień możemy określić:
- Okres, z którego chcemy pobierać zamówienia,
- Definicję dokumentu,
- Nazwę płatności pobraniowej,
- Czy chcemy tworzyć automatycznie awizo wysyłki kurierskiej,
- Czy chcemy używać nazwy odbiorcy z PrestaShop, jako pole Odbiorca(kod) dla nowych klientów
Wysyłka statusów zamówień
W tej zakładce podpisujemy odpowiednie Id statusów zamówień PrestaShop do statusów ZO w WMS.
Po użyciu przycisku „Pobierz statusy PrestaShop” pokaże się lista statusów ze sklepu i ich Id. Każdy status jest oddzielony nawiasami {}.
Np. Chcemy, żeby po zrealizowaniu ZO dla zamówienia na PrestaShop zmieniał się status na „Wysłane”. Dlatego sprawdzamy Id dla statusu „Wysłane” i wpisujemy je w pole „Id dla statusu 'Zrealizowane'”.

Wysyłanie stanów magazynowych
Gdy uruchomimy wysyłanie stanów magazynowych do sklepu PrestaShop, to każda zmiana ilości w systemie WMS będzie również wprowadzana do stanu magazynowego na panelu PrestaShop.
Uruchomienie integracji
W celu uruchomienia poszczególnych funkcji należy otworzyć zakładkę „PrestaShop” w „Zadania cykliczne” i dodać stworzoną konfigurację.

Działanie integracji
Zamówienia z PrestaShop pobiera się do systemu jako zamówienia od odbiorców [ZO]. Wszystkie dane dokumentu pobierane są ze sklepu.
Materiały w systemie Weaver WMS muszą posiadać taki sam kod lub kod zewnętrzny jak indeksy materiałów w PrestaShop.

Z dokumentu ZO wystawiamy dokument wydania zewnętrznego [WZ]. Po jego realizacji do PrestaShop wysyłany jest status zamówienia oraz zmiana stanów magazynowych.
Z dokumentu WZ możemy bardzo szybko wystawić fakturę oraz wysyłkę kurierską.

