Integracja PrestaShop

Integracja systemu Weaver WMS z platformą PrestaShop pozwala na znaczne usprawnienie pracy.
Dzięki niej możesz szybko realizować zamówienia, wysyłać ich statusy klientom oraz kontrolować dostępność towarów w sklepie internetowym.

Konfiguracja w panelu PrestaShop

Żeby zintegrować sklep z system Weaver WMS, trzeba wygenerować klucz API i nadać mu odpowiednie uprawnienia. W tym celu w panelu PrestaShop należy wejść w „API” znajdujące się w zakładce „Zaawansowane”.

W tym oknie należy potwierdzić obie opcje w polu „Konfiguracja” oraz dodać nowy klucz API.

Następnie trzeba wygenerować klucz i nadać uprawnienia zasobom.

Uprawnienia wymagane do prawidłowego działania integracji
/*
         * Wymagane Uprawnienia
         * Orders GET
         * Order_payments GET
         * Order_states GET
         * Order_histories GET POST
         * Carriers GET
         * Messages GET
         * Addresses GET
         * Countries GET
         * Customers GET
         * Currencies GET
         * Combinations GET PUT
         * Stock_availables GET PUT
         * Specific_prices GET PUT POST DELETE
         * Products GET PUT
*/

Po tych czynnościach możemy zapisać utworzony klucz.

Konfiguracja w systemie Weaver WMS

W systemie Weaver WMS należy przejść do zakładki Ustawienia oraz z listy ustawień E-commerce wybrać pozycję PrestaShop.

W podstawowych ustawieniach trzeba uzupełnić „Adres API” oraz „Token”.

Adres API to „http://adres-sklepu.pl/api/”. W naszym przypadku adres to http://shop.hdwr.eu dlatego w konfigurację wpisujemy „http://shop.hdwr.eu/api/”.

Token to klucz, który wygenerowaliśmy wcześniej podczas konfiguracji po stronie PrestaShop.

Po uzupełnieniu tych pól można sprawdzić połączenie klikając „Test połączenia”.

Pobieranie zamówień

W zakładce „Pobieranie zamówień możemy określić:

  • Okres, z którego chcemy pobierać zamówienia,
  • Definicję dokumentu,
  • Nazwę płatności pobraniowej,
  • Czy chcemy tworzyć automatycznie awizo wysyłki kurierskiej,
  • Czy chcemy używać nazwy odbiorcy z PrestaShop, jako pole Odbiorca(kod) dla nowych klientów

Wysyłka statusów zamówień

W tej zakładce podpisujemy odpowiednie Id statusów zamówień PrestaShop do statusów ZO w WMS.

Po użyciu przycisku „Pobierz statusy PrestaShop” pokaże się lista statusów ze sklepu i ich Id. Każdy status jest oddzielony nawiasami {}.

Np. Chcemy, żeby po zrealizowaniu ZO dla zamówienia na PrestaShop zmieniał się status na „Wysłane”. Dlatego sprawdzamy Id dla statusu „Wysłane” i wpisujemy je w pole „Id dla statusu 'Zrealizowane'”.

Wysyłanie stanów magazynowych

Gdy uruchomimy wysyłanie stanów magazynowych do sklepu PrestaShop, to każda zmiana ilości w systemie WMS będzie również wprowadzana do stanu magazynowego na panelu PrestaShop.

Uruchomienie integracji

W celu uruchomienia poszczególnych funkcji należy otworzyć zakładkę „PrestaShop” w „Zadania cykliczne” i dodać stworzoną konfigurację.

Działanie integracji

Zamówienia z PrestaShop pobiera się do systemu jako zamówienia od odbiorców [ZO]. Wszystkie dane dokumentu pobierane są ze sklepu.

Materiały w systemie Weaver WMS muszą posiadać taki sam kod lub kod zewnętrzny jak indeksy materiałów w PrestaShop.

Podgląd zamówienie pobrane ze sklepu

Z dokumentu ZO wystawiamy dokument wydania zewnętrznego [WZ]. Po jego realizacji do PrestaShop wysyłany jest status zamówienia oraz zmiana stanów magazynowych.

Z dokumentu WZ możemy bardzo szybko wystawić fakturę oraz wysyłkę kurierską.

REST API – Weaver WMS

Weaver WMS działa w oparciu o API w architekturze REST, które wykorzystuje protokół HTTP i jego metody, takie jak:

GET – służy do pobierania danych (np. wyświetlania listy materiałów),

POST – tworzy nowe dane (np. dodaje nowego odbiorcę),

PUT – aktualizuje wcześniej dodane zasoby (np.  wprowadza zmiany do materiału),

DELETE – służy do usuwania danych.

Dane wchodzące i wychodzące z API są w formacie JSON. Każdy obiekt zawarty jest pomiędzy nawiasami klamrowymi, a jego poszczególne elementy oddzielane są przecinkami. Wartości elementów wpisywane są po ich nazwach oraz dwukropku.

Podczas wysyłania zapytań do lokalnego API, program Weaver WMS musi być uruchomiony.

Swagger

Sprawdzenie działania poszczególnych adresów URI (endpoints) przy pomocy swaggera zawartego w programie Weaver WMS.  

W tym celu należy postępować zgodnie z instrukcją zawartą na poniższym zdjęciu.

Ustawienia -> Konfiguracja bazy danych > Konfiguracja API > /swagger

Następnie, żeby uzyskać pełny dostęp, należy przejść do zakładki Authentication i nacisnąć przycisk Try it out. Teraz w miejsca, gdzie wpisany jest „string”, należy odpowiednio wpisać login oraz hasło użytkownika WMS’a w cudzysłowie.

Po wypełnieniu pól należy wykonać zapytanie przyciskiem Execute, kod 200 świadczy o prawidłowym wykonaniu polecenia.

Strukturę API w swaggerze można również sprawdzić w testowym panelu, do którego link znajduje się poniżej.

https://weaversoft.pl/api-demo/

Zrzut ekranu po prawidłowym wykonaniu autoryzacji.

Po autoryzacji jesteśmy w stanie wykonywać pozostałe zapytania, odpowiednio uzupełniając wartości elementów.

Poniżej znajduje się przykład dodawania odbiorcy (elementy, których nie uzupełniamy, należy usunąć, w tym przypadku uzupełniliśmy tylko wymagane dane).

Postman

Kolejnym sposobem sprawdzenia działania zapytań jest program Postman.

Na początek należy zaimportować kolekcję z zapytaniami.
1. Wejdź do swaggera.
2. Przejdź do strony w formacie JSON.

3. Zaznacz cały tekst (Ctrl + A) i skopiuj go (Ctrl + C).
4. W głównym oknie Postman kliknij przycisk Import w lewym górnym rogu.
5. Przejdź do zakładki Raw text i wklej wcześniej skopiowany tekst.

Po wykonaniu powyższych kroków w menu po lewej stronie w zakładce Collections powinna pojawić się kolekcja „WMS API”.

Pozostaje jeszcze skonfigurowanie  środowiska.
1. Kliknij w ikonę Manage Environments w prawym, górnym rogu.

2. Kliknij przycisk Add, a następnie wypełnij pola według poniższego zrzutu ekranu i ponownie kliknij przycisk Add.

3. W prawym górnym rogu wybierz z listy dodane środowisko.

W programie Postman również trzeba wykonać autoryzację przed wykonywaniem kolejnych zapytań. W tym celu należy z dodanej kolekcji wybrać /auth/sign-in, przejść do sekcji Body i zastąpić domyślnie wpisane wartości, loginem oraz hasłem użytkownika WMS.

Podczas wykonywania poszczególnych zapytań należy usuwać elementy, w których nie uzupełniamy wartości, ponieważ może to skutkować powstawaniem błędów.

Dodawanie materiału

{"Selected":false,
"Type":3,
"Reference":" HD2285",
"Name":"Bezprzewodowy skaner 22Bluetooth HD85",
"DefaultQuantityInContainer":0.0,
"Removed":false,
"Inactive":false,
"SingleUnitPrice":0.0,
"Unit":
{
    "Description":"szt.",
    "DescriptionEng":"pcs",
    "DescriptionDe":"psc",
    "DescriptionRu":"psc",
    "Details":"sztuka",
    "IsLenght":false,
    "Precision":4,
    "IsDefault":false,
    "Id":1
    },
    "TaxRate":{
        "Value":0.23000,
        "Name":"23%",
        "IsDefault":false,
        "TaxRateLegalType":0,
        "Id":1
        },
        "SuggestedPlace":{
            "Selected":false,
            "Reference":"MAG_S1_0_0",
            "Level":0,
            "Number":0,
            "QuantityOfMaterial":0.0,
            "Id":1
            },
            "PercantageProfit":0.0,
            "InitialQuantity":0.0,
            "HasChildren":false,
            "IsOnMachines":false,
            "IsDangerous":false,
            "CountSeparately":false,
            "AdvisingQuantity":0.0,
            "Length":0.0,"Width":0.0,
            "Height":0.0,
            "PackageRequireReference":false,
            "PackageDoNotAddToShippingDocument":false,
            "PackageIsTemporary":false,
            "PackageType":0,
            "RequiredQuantity":0.0,
            "OnCustomOrder":false,
            "LengthIsWidth":false,
            "AbcClass":0,
            "XyzClass":0,
            "MaterialTradeInfo":{
                "IsEcommerceShopPosition":true,
                "IsEcommerceAuctionPosition":false,
                "Id":0},"LengthStrategy":0,
                "WidthStrategy":0,
                "HeightStrategy":0,
                    "SplitPayment":false,
                    "RequireLotNumber":false,
                    "RequireLotExpiration":false,
                    "Id":0
                    }
Podgląd materiału dodanego przez program Postman

Dodanie odbiorcy

{
    "reference": "HDWR",
            "nameLine1": "HDWR",
            "nameLine2": "Hardware for business",
            "removed": false,
            "address": {
                "street": "Os. Piastowskie 53",
                "postalCode": "63-000",
                "city": "Środa Wlkp",
                "id": 0
            },
            "companyDetail": {
                "nip": "786-165-45-57",
                "nipCleaned": "7861654557",
                "ueVatPayer": false,
                "id": 481
            },
            "mail": "biuro@hdwr.pl",
            "shippingAddressesCount": 0,
            "multiplyQuantityWhileImportEdi": false,
            "notificationSetting": {
                "newOrderEmailSend": false,
                "newOrderEmailJoinAttachement": false,
                "id": 3737
            },
            "currency": {
                "symbol": "PLN",
                "name": "PLN",
                "id": 1
            },
            "paymentWay": 0,
            "paymentDays": 0,
            "salesBlockade": false,
            "creditLimit": false,
            "creditLimitAmout": 0.00000,
            "nip": "786-165-45-57",
            "name": "Waever Software Andrzej Lenkowski",
            "id": 473
}
Podgląd odbiorcy dodanego w programie Postman

Przekazanie awizacji przyjęcia

W celu przekazania awizacji przyjęcia trzeba najpierw pobrać metodą GET dane z odpowiednich adresów.
Pierwszą z nich jest dostawca, pobierany z adresu „suppliers”.

/suppliers?IncludeAllId=false&IdList=1

Kolejną potrzebną informacją jest numeracja, pobierana z adresu „document-numbers”. Dodatkowo możemy zastosować parametr „IncludeAllTypes” oraz „Types”.

Parametr "Types" dla przyjęć może przyjmować wartości:
- 0 - Zamówienie do dostawcy,
- 1 - Przyjęcie zewnętrzne,
- 2 - Przychód wewnętrzny.
/document-numbers?IncludeAllTypes=false&Types=1

Kolejnymi danymi są materiały oraz stawki VAT, pobierane z adresów odpowiednio „materials” oraz „tax-rates”.
W przypadku stawek VAT nie jesteśmy w stanie filtrować widoku, dlatego pobrać trzeba wszystkie stawki znajdujące się w systemie.

/materials?IncludeAllId=false&IdList=101
/tax-rates

Po pobraniu wszystkich danych możemy przejść do przesłania metodą POST awizacji przyjęcia poprzez adres „delivery-documents”.

W poniższym przykładzie dla większej przejrzystości zostały wpisane dane, które nie muszą być uzupełniane. Dla sekcji, takich jak: supplier, material, unit, taxrate, document-number, currency wystarczy jedynie podanie id.

/delivery-documents
{"Selected":false,
"Number":"PZ/2021/4",
"IssueDate":"2021-03-08T11:23:14.08771+01:00",
"PlannedDate":"2021-03-08T11:23:14.08771+01:00",
"DocumentStatus":0,
"DocumentType":0,
"Supplier":{
    "Reference":"Andrzej Lenkowski Weaver Software",
    "NameLine1":"Andrzej Lenkowski Weaver Software",
    "CompanyDetail":{
        "Nip":"7861654557"
    },
    "Id":1
    },
"Positions":[{
    "PlannedQuantity":2.0,
    "Material":{
        "Reference":"MAT1",
        "Name":"Testowy",
        "Id":101
    },
    "NetUnitPrice":0.0,
    "Unit":{
        "Description":"szt.",
        "Id":1
    },
    "TaxRate":{
        "Value":0.23000,
        "Id":11
    },
    "Status":0,
    "Orgin":0,
    "NetUnitPriceInCurrency":55.0,
    "Page":0,
    "PositionOrder":0,
    "No":0,
    "Id":-1
}],
"Owner":{
    "Reference":"Andrzej Lenkowski Weaver Software",
    "IsOwner":true,
    "Id":1
 },
"DocumentNumber":{
    "DocumentType":1,
    "DocumentName":"PZ",
    "Number":3,
    "Next":"PZ/2021/4",
    "Id":3
},
"Currency":{
    "Symbol":"PLN",
    "Name":"PLN",
    "Id":1
},
"Id":0}

Pobranie zrealizowanych dokumentów przyjęcia

W celu pobrania dokładnych danych dotyczących zrealizowanych dokumentów PZ należy najpierw pobrać dane z adresu „delivery-documents”.

/delivery-documents

Dzięki tej operacji uzyskamy listę dokumentów przyjęć wraz z ich statusami.

O statusie mówi nam parametr "documentStatus" i wyróżniamy w nim wartości:
- 0 - Oczekujący na realizację,
- 15 - Anulowany,
- 20 - W trakcie realizacji,
- 30 - Zrealizowany.

W tej chwili znamy już ID zrealizowanych dokumentów przyjęć, dlatego możemy przejść do adresu „delivery-documents/position-items” i filtrować go parametrami „IncludeAllDocuments” oraz „Documents”, w których wpisujemy odpowiednio „false” oraz ID dokumentu.

/delivery-documents/position-items?IncludeAllDocuments=false&Documents=105

Przekazanie awizacji wydania

W celu przekazania awizacji wydania schemat różni się jedynie tym, że zamiast dostawcy, pobrać należy odbiorcę z adresu „recipients”.

Podczas pobierania numeracji dla dokumentów wydania użyjemy dla parametru „Types” inne wartości.

Parametr "Types" dla wydań przyjmuje wartości:
- 3 - Zamówienia od odbiorców,
- 4 - Wydania zewnętrzne,
- 5 - Rozchody wewnętrzne.
/shipping-documents
{
"Number":"WZ/2021/2",
"IssueDate":"2021-03-08T13:18:05.2976294+01:00",
"PlannedDate":"2021-03-08T13:18:05.2976294+01:00",
"Status":0,
"Recipient":{
    "Reference":"Andrzej Lenkowski Weaver Software",
    "NameLine1":"Andrzej Lenkowski Weaver Software",
    "CompanyDetail":{
        "Nip":"7861654557"
    },
    "Id":1
},
"Positions":[{
    "PlannedQuantity":10.0,
    "Material":{
        "Reference":"MAT1",
        "Name":"Testowy",
        "Id":101
    },
    "NetUnitPriceBeforeDiscount":150.0,
    "Unit":{
        "Description":"szt.",
        "Id":1
    },
    "TaxRate":{
        "Value":0.23000,
        "Id":11
    },
    "Status":0,
    "PositionOrder":0,
    "Id":-1
    }],
"Currency":{
    "Symbol":"PLN",
    "Id":1
},
"ShippingAddress":{
    "Name":"Weaver Software ",
    "Street":"os. Piastowskie 53",
    "PostalCode":"63-000",
    "City":"Środa Wielkopolska",
    "ContactPerson":"Bartosz Walerowicz",
    "PhoneNumber":"690042333",
    "Email":"support@weaversoft.pl",
    "Country":{
        "Name":"Polska",
        "Id":1
    },
    "Id":1
},
"DocumentNumber":{
    "DocumentType":4,
    "DocumentName":"WZ",
    "Number":1,
    "ActualPattern":"[Nazwa]/[Rok]/[Numer]",
    "Next":"WZ/2021/2",
    "Id":12
}
}

Pobieranie dokumentów WZ

Na poniższym przykładzie pobieramy dokumenty WZ z zaznaczonym filtrem (utworzone po dacie 01.09.2020r.) oraz podzielone na 2 elementy na stronę.

Pobieranie jednostek logistycznych dla właściciela

Żeby pobrać wszystkich dostawców, którzy mogą być właścicielami, trzeba użyć adresu „suppliers” z parametrem „IsOwner”.

/suppliers?IsOwner=true

W celu pobrania jednostek logistycznych przypisanych do konkretnego właściciela należy użyć adresu „logistic-units” z parametrami „IncludeAllOwners” oraz „Owners”, w których wpisujemy odpowiednio „false” i ID właściciela.

/logistic-units?IncludeAllOwners=false&Owners=1

Weaver WMS – Definiowanie zdarzeń

Funkcja „Definiowania zdarzeń” pozwala użytkownikowi na dodawanie i edycje zadań do zrealizowania przez określone osoby oraz ich parametrów. Przykładem może być np. sprzątanie hali magazynowej, a jej parametrem może być czas.
Opisana funkcja znajduje się w zakładce „Operacje mobilne” w bocznym menu systemu.

Aby zdefiniować zdarzenie, należy wybrać opcję „Dodaj zdarzenie”. Odpowiednio je nazywamy oraz przypisujemy danemu zleceniu skrót, który również wyświetlony będzie w aplikacji mobilnej.

Po zdefiniowaniu zdarzenia, użytkownik może określić jego parametry korzystając z opcji „Dodaj parametr”. Należy uzupełnić nazwę oraz skrót naszego parametru, a następnie z rozwijanej listy, przypisać go do odpowiedniego zdarzenia.

Po zakończonym procesie, możemy podejrzeć parametry wybranego zdarzenia, klikając ikonę obok nazwy.

Przejdźmy do widoku aplikacji mobilnej. Wchodząc odpowiednio w zakładkę „Zdarzenia”, mamy do wyboru 3 widoczne poniżej opcje.

Opcja „Zarejestruj zdarzenie” pozwala nam na ręczne dodanie zadania, wpisując odpowiedni kod, lub skanując kod kreskowy zdarzenia.

Opcja „Lista zdarzeń”, pozwala użytkownikowi aplikacji mobilnej na podgląd wszystkich zdefiniowanych dla niego zadań. Po wejściu w zdarzenie, zostanie wyświetlona lista parametrów, które pracownik musi wypełnić odpowiednimi danymi. Np. czas pracy przy naprawie części maszyny.

Po wypełnieniu parametrów, należy zatwierdzić zmiany, klikając w ikonę w prawym górnym rogu. Informacje zostaną przesłane do odpowiednich użytkowników administracyjnych systemu Weaver WMS.

MPP, czyli Mechanizm Podzielonej Płatności

System Weaver WMS umożliwia korzystanie z mechanizmu podzielonej płatności. Informacje o tym, czym jest i kogo obowiązuje MPP znajdziesz tutaj.

Aby włączyć dla danego materiału magazynowego usługę MPP należy wejść w zakładkę Katalogi, a następnie Materiały. W tym miejscu należy wybrać kolejno interesujący nas materiał oraz opcje Edytuj materiał. W zakładce „Ceny i sprzedaż” znajduje się tzw. 'checkbox’, który należy zaznaczyć. W tym momencie uruchomiliśmy usługę MPP dla wybranego towaru.

Po całym procesie tworzenia dokumentu WZ należy wystawić fakturę VAT. Podczas jej dodawania, w zakładce „Ceny i waluty” również zaznaczamy opcję „Mechanizm podzielonej płatności”.

Po zatwierdzeniu dokumentu FV, przy danych do płatności pojawi się informacja o MPP.

Mobilny handlowiec WMS

Przygotowanie (wersja desktop):

  1. Pierwszym krokiem jest dodanie odbiorców w wersji desktop WMS. Nie ma możliwości dodawania ich na urządzeniu mobilnym. Ograniczenie te wynika z powodu spójności kodów w programie Weaver WMS oraz Enova. Na urządzeniu mobilnym widoczni będą odbiorcy przypisani do tego samego regionu co mobilny handlowiec.

2. Użytkownik mobilny powinien mieć przypisane widoczne materiały. 3. Użytkownik mobilny powinien mieć przypisane grupy cenowe. 4. Wyżej przykładowy użytkownik. Niżej – edycja uprawnień.

Praca na mobilnym:

  1. W pierwszej kolejności należy zestawić połączenie VPN z siecią KAPS na urządzeniu mobilnym.
  2. Po zalogowaniu się na stworzone konto, należy wykonać synchronizację. Kofiguracja >>> Synchronizacja danych. Pierwsza synchronizacja powinna mieć wybraną opcję „Synchronizuj stany magazynowe”.
  3. W menu, w zakładce Odbiorcy, widoczni są odbiorcy przypisani do danego użytkownika.
  4. W menu, w zakładce Zamówienia, widoczne są zamówienia danego użytkownika.
  5. Aby dodać nowe zamówienie należy:

a) Wypełnić własny numer zamówienia, b) Wybrać odbiorcę, c) Wybrać z listy lub utworzyć nowy adres dostawy, d) Utworzyć lub wybrać dokument wysyłki kurierskiej, e) Dodać zamówienie przyciskiem „+”.

6. Po dodaniu zamówień można wykonać synchronizację. Elementy zsynchronizowane widoczne są na czarno, niezsynchronizowane – na zielono.

Częste problemy:

  1. W czasie tworzenia mobilnego handlowca zakładaliśmy rejon Polski, dlatego nie ma pełnego wsparcia dla cen EURO (i pozostałych walut).
  2. Na liście odbiorców niepotrzebnie wyświetla się możliwość dodania odbiorcy. Nie należy dodawać odbiorców z poziomu urządzenia mobilnego. Mogą być oni dodani TYLKO z poziomu desktop.

Konfiguracja wbudowanego czytnika kodów z Weaver WMS w terminalach Zebry.

Aby skonfigurować wbudowany czytnik kodów w terminalu Zebra, w pierwszej kolejności należy wejść w zainstalowaną na urządzeniu aplikację DataWedge. Następnie wybrać w menu opcję „Profile0 (default)”.

Teraz przesuwając się w dół, musimy odnaleźć sekcję „Intent output”, po czym włączyć (Enable) opcję „output via internet”.

Kolejnym krokiem jest wpisanie w pole „Intent action” adresu „com.wms.ACTION”, oraz w zakładce Intent delivery, wybranie opcji „Broadcast intent”.

Po wykonaniu powyższych kroków, możemy bez problemu zacząć skanować kody.

Aktualizacja programu Weaver WMS w wersji wielostanowiskowej z aplikacją mobilną.

Co jakiś czas, do naszego oprogramowania dostępne są nowe aktualizacje, które pozwalają użytkownikowi korzystać z niego wygodniej i szybciej, oraz dostarczają nowych funkcji. W tym artykule, dokładnie krok po kroku przedstawimy jak zaktualizować program Weaver WMS w wersji wielostanowiskowej z aplikacją mobilną.

Pierwszym i najważniejszym krokiem jest wyłączenie Worker’a, wszelkich integracji oraz wykonanie kopii bazy danych, aby w razie jakichkolwiek błędów podczas lub po aktualizacji nie stracić danych.

Poradnik jak wykonać taką kopię, dostępny jest na naszym kanale YouTube oraz na naszym blogu w wersji tekstowej.

Link do poradnika video:
https://www.youtube.com/watch?v=H_S3fs9kgxA&feature=youtu.be

Link do wpisu na blogu:
http://wms.weaversoft.pl/2019/06/kopia-bazy-danych-i-jej-przywracanie/

Po wykonaniu kopii naszej bazy, możemy przejść dalej. Kolejnym krokiem jest pobranie paczki lub samego pliku wykonywalnego setup.exe z linków poniżej, ich instalacja oraz ponowne uruchomienie programu.

Link do paczki: https://weaversoft.pl/downloads/wmsall/342.29-rc/

Link do pliku: https://weaversoft.pl/downloads/wmsall/342.29-rc/setup_2.0.342.29.exe

Teraz uruchamiamy Worker’a i przechodzimy do aktualizacji serwisów od integracji. Paczkę z plikami pobieramy z tego linku: https://weaversoft.pl/downloads/wmsall/342.29-rc/Integration-2.0.342.29.zip

A następnie uruchamiamy integrację.

Aktualizację wersji programu desktop mamy za sobą. Przejdźmy do wersji mobilnej. W tym calu należy pobrać i zainstalować serwisy z paczki dostępnej pod linkiem: https://weaversoft.pl/downloads/wmsall/342.29-rc/WMS342.29.ZIP

Oraz zaktualizować aplikację mobilną pobierając plik .apk z linku: https://weaversoft.pl/downloads/wmsall/342.29-rc/WMS342.29.apk

Kopia bazy danych i jej przywracanie

W celu wykonania kopii bazy danych należy na komputerze gdzie została zainstalowana baza, zalogować się do programu SQL Management Studio.

Po wejściu do programu należy z listy po lewej stronie zaznaczyć bazę o nazwie WMS i kliknąć na nią prawym przyciskiem myszy. Następnie wybieramy opcję 'Tasks” i „BackUp”

Po otwarciu nowego okna należy wskazać lokalizację pliku z kopią bazy danych. Lokalizację dodajemy opcją „Add” a usuwamy opcją „Remove”. Po zdefiniowaniu lokalizacji zatwierdzamy wszystko przyciskiem „Ok”.

UWAGA: Ważne, aby w polu z lokalizacją bazy znajdowała się tylko jedna lokalizacja

Jeżeli chcemy przywrócić kopię bazy danych, należy ponownie zaznaczyć wybraną nazwę bazy i kliknąć na nią prawym przyciskiem myszy – wybrać „Tasks” >>> „Restore” >>> „Database”.

Wybieramy źródło „Device” i wskazujemy lokalizację kopii naszej bazy danych.
A następnie w zakładce „options” zaznaczamy dwie opcje tak, jak na zdjęciu niżej.

Wyszukiwanie po wielu frazach w programie Weaver WMS

Program Weaver WMS posiada możliwość wyszukiwania po nazwach przedmiotów, surowców, numerze wysyłek itp. Aby rozpocząć szukanie, należy wejść w odpowiednią zakładkę, a następnie kliknąć w pusty prostokąt nad interesującą nas kolumną.

Teraz możemy wpisać wyraz, numer lub frazę. Program automatycznie filtruje istniejące rekordy w bazie, wyświetlając użytkownikowi te, które zawierają wpisywany tekst. Przykładowo „laserowy” jak na obrazku poniżej.

Kiedy jednak użytkownik próbuje wyszukać interesującą go rzecz, wpisując w polu wyszukiwania programu Weaver WMS np. dwa wyrazy nie występujące bezpośrednio po sobie, a zawierające się w danym produkcie, otrzymuje pustą kolumnę. Jak to naprawić?

Kluczem jest tutaj znak „%”. Oddzielając nim poszczególne wyrazy, które nie występują bezpośrednio po sobie np. w nazwie produktu, otrzymamy listę wszystkich przedmiotów, surowców itd. zawierające dane słowa.

Ważne: należy pamiętać, aby wybrać „podobne do” w opcjach filtra.

Ważnym aspektem w wyszukiwaniu jest również miejsce na którym znajduje się dane słowo. Jeżeli znajduje się między pierwszym a ostatnim wyrazem w nazwie produktu, musimy zawsze postawić po nim znak „%”.

Kiedy jednak wpisujemy w wyszukiwarce ostatnie słowo w nazwie, jak na przykładzie poniżej, możemy, ale nie musimy dodawać znaku „%”. Jaka jest różnica?

Nie dodanie „%” skutkuje wyszukaniem DOKŁADNIE tego samego wyrazu na końcu nazwy. Zaś dodanie – tego samego wyrazu z ewentualnym, dodatkowym oznaczeniem, jak na przykładzie powyżej „HD19Y”